МЕХАНІЗМИ ВПЛИВУ РЕПУТАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА БІЗНЕС-РЕЗУЛЬТАТИ
Ключові слова:
довіра, стейкхолдери, «адвокати» бренду, теорія контрактів, репутаційна рента, антикрихкість репутаціїАнотація
В статті систематизовано механізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результати шляхом об’єднання їх в три основні групи: по-перше, це ефект впливу репутації на ресурси підприємства; подруге, це ринкові ефекти, пов’язані з дією механізму «попит-пропозиція» і зміною мікроекономічної моделі функціонування підприємства; по-третє, це ефекти підвищення стійкості розвитку бізнесу як в нормальних, так і в кризових умовах, обумовлені зниженням турбулентності середовища функціонування і встановленням довгострокових «контрактів» зі стейкхолдерами. Автором досліджено і розвинено інструментарій оцінки стратегічної ефективності управління репутацією підприємства на основі концепції репутаційної ренти. Наведено авторське визначення поняття «репутаційна рента»: як теоретико-методологічний базис стратегічної ефективності репутаційного менеджменту підприємства і частковий вияв шумпетеріанської ренти — надприбутку (ненормативно високого прибутку) від «інноваційної монополії» на унікальний ресурс; таким ресурсом є антикрихка репутація — радикальна маркетингова/організаційна інновація.
Посилання
Derevianko, O.H. «Upravlinski aspekty zabezpechennia antykrykhkosti reputatsii pidpryiemstva» Vcheni zapysky (Zb. nauk. prats KNEU im. Vadyma Hetmana), no. 16 (2014): 74–80
Derevianko, O.H. «Kak sokhranyt reputatsyiu v stresse» MMR. Accessed May 5, 2018. http://mmr.ua/show/reputatsiya:_strategii_i_taktiki
Reputation Institute. «Reputation 2020 — Ten Trends Driving Reputation Management.» Reputation Institute. Accessed May 05, 2018. https://www.reputationinstitute.com/resources/registered/pdf-resources/reputation2020.aspx
Yanitskyi, Andrii. «Boikot «Havrylovskym kurchatam».» LB.ua. March 04, 2013. Accessed May 05, 2018. https://lb.ua/blog/andrey_yanitskiy/190877_boykot_gavrilovskim_ kurchatam.html?utm_сурце=lbua&utm_medium=link&utm_campaign=blogs
UNIAN. «Nazvany naibolee social’no otvetstvennye kompanii mira — Reputation Institute.» December 11, 2012. Accessed May 05, 2018. https://www.unian.net/society/ 726592-nazvanyi-naibolee-sotsialno-otvetstvennyie-kompanii-mira-reputation-institute.html.
Korrespondent.net. «Sostavlen spisok samyh zhelannyh rabotodatelej Evropy.» Novosti. Accessed May 05, 2018. https://korrespondent.net/business/career/1437414sostavlen-spisok-samyh-zhelannyh-rabotodatelej-evropy.
Reputation Institute. «CSR RepTrak® 100 — Most Reputable Companies for Social Responsibility Worldwide.» Reputation Institute. Accessed May 05, 2018. https://www.reputationinstitute.com/csr-reptrak.
Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development Statistical Office of the European Communities, 2005. https://www.oecd.org/sti/inno/2367580.pdf.
Flash Eurobarometer 415. INNOBAROMETER 2015 — THE INNOVATION TRENDS AT EU ENTERPRISES. Report. September 2015. Accessed May 05, 2018. http://data.europa.eu/euodp/en/data/dataset/S2054_415_ENG.
Schumpeter, Joseph Alois. Capitalism, Socialism and Democracy. New York: Harper & Row, 1963.
Dyer, Jeffrey H., and Harbir Singh. «The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage.» The Academy of Management Review 23, no. 4 (1998): 660. doi:10.2307/259056.
Watson, Tom, and Paul Noble. Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation. London: Kogan Page, 2008.
Iabc. «GAP Generally Accepted Practices • International Association of Business Communicators • IABC.» International Association of Business Communicators • IABC. August 24, 2016. Accessed May 05, 2018. https://www.iabc.com/gap-generally-accepted-practices./
Macnamara, Jim. «PR Metrics: How to Measure Public Relations and Corporate Communication». AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication). October 2011. Accessed May 05, 2018. http://amecorg.com/wpcontent/uploads/2011/10/PR-Metrics-Paper.pdf
Institute of Public Relations, & Communication Directors’ Forum. (IPR & CDF). (2004). Best practice in the measurement and reporting of public relations and ROI. Retrieved December 17, 2004 from: http://www.ipr.org.uk. Also available at: http://www.cdforum.com/conference/research/c ommsres1.pdf
Xavier, R., Johnston, K., Patel, A., Watson, T., & Simmons, P. (2005). Using evaluation techniques and performance claims to demonstrate public relations impact: An Australian perspective. Public Relations Review, 31(3), 417-424.
Dozier, David M., Larissa A. Grunig, and James E. Grunig. Managers Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1995.
Gaines-Ross, Leslie. Corporate Reputation: 12 Steps to Safeguarding and Recovering Reputation. Hoboken: John Wiley & Sons, 2008.