МЕХАНІЗМИ ВПЛИВУ РЕПУТАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА БІЗНЕС-РЕЗУЛЬТАТИ

Автор(и)

  • Olena H. Derevianko Національний університет харчових технологій, Україна

Ключові слова:

довіра, стейкхолдери, «адвокати» бренду, теорія контрактів, репутаційна рента, антикрихкість репутації

Анотація

В статті систематизовано механізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результати шляхом об’єднання їх в три основні групи: по-перше, це ефект впливу репутації на ресурси підприємства; подруге, це ринкові ефекти, пов’язані з дією механізму «попит-пропозиція» і зміною мікроекономічної моделі функціонування підприємства; по-третє, це ефекти підвищення стійкості розвитку бізнесу як в нормальних, так і в кризових умовах, обумовлені зниженням турбулентності середовища функціонування і встановленням довгострокових «контрактів» зі стейкхолдерами. Автором досліджено і розвинено інструментарій оцінки стратегічної ефективності управління репутацією підприємства на основі концепції репутаційної ренти. Наведено авторське визначення поняття «репутаційна рента»: як теоретико-методологічний базис стратегічної ефективності репутаційного менеджменту підприємства і частковий вияв шумпетеріанської ренти — надприбутку (ненормативно високого прибутку) від «інноваційної монополії» на унікальний ресурс; таким ресурсом є антикрихка репутація — радикальна маркетингова/організаційна інновація.

Біографія автора

Olena H. Derevianko, Національний університет харчових технологій

доктор економічних наук, доцент, професор кафедри економіки, обліку та фінансів

Посилання

Derevianko, O.H. «Upravlinski aspekty zabezpechennia antykrykhkosti reputatsii pidpryiemstva» Vcheni zapysky (Zb. nauk. prats KNEU im. Vadyma Hetmana), no. 16 (2014): 74–80

Derevianko, O.H. «Kak sokhranyt reputatsyiu v stresse» MMR. Accessed May 5, 2018. http://mmr.ua/show/reputatsiya:_strategii_i_taktiki

Reputation Institute. «Reputation 2020 — Ten Trends Driving Reputation Management.» Reputation Institute. Accessed May 05, 2018. https://www.reputationinstitute.com/resources/registered/pdf-resources/reputation2020.aspx

Yanitskyi, Andrii. «Boikot «Havrylovskym kurchatam».» LB.ua. March 04, 2013. Accessed May 05, 2018. https://lb.ua/blog/andrey_yanitskiy/190877_boykot_gavrilovskim_ kurchatam.html?utm_сурце=lbua&utm_medium=link&utm_campaign=blogs

UNIAN. «Nazvany naibolee social’no otvetstvennye kompanii mira — Reputation Institute.» December 11, 2012. Accessed May 05, 2018. https://www.unian.net/society/ 726592-nazvanyi-naibolee-sotsialno-otvetstvennyie-kompanii-mira-reputation-institute.html.

Korrespondent.net. «Sostavlen spisok samyh zhelannyh rabotodatelej Evropy.» Novosti. Accessed May 05, 2018. https://korrespondent.net/business/career/1437414sostavlen-spisok-samyh-zhelannyh-rabotodatelej-evropy.

Reputation Institute. «CSR RepTrak® 100 — Most Reputable Companies for Social Responsibility Worldwide.» Reputation Institute. Accessed May 05, 2018. https://www.reputationinstitute.com/csr-reptrak.

Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development Statistical Office of the European Communities, 2005. https://www.oecd.org/sti/inno/2367580.pdf.

Flash Eurobarometer 415. INNOBAROMETER 2015 — THE INNOVATION TRENDS AT EU ENTERPRISES. Report. September 2015. Accessed May 05, 2018. http://data.europa.eu/euodp/en/data/dataset/S2054_415_ENG.

Schumpeter, Joseph Alois. Capitalism, Socialism and Democracy. New York: Harper & Row, 1963.

Dyer, Jeffrey H., and Harbir Singh. «The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage.» The Academy of Management Review 23, no. 4 (1998): 660. doi:10.2307/259056.

Watson, Tom, and Paul Noble. Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation. London: Kogan Page, 2008.

Iabc. «GAP Generally Accepted Practices • International Association of Business Communicators • IABC.» International Association of Business Communicators • IABC. August 24, 2016. Accessed May 05, 2018. https://www.iabc.com/gap-generally-accepted-practices./

Macnamara, Jim. «PR Metrics: How to Measure Public Relations and Corporate Communication». AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication). October 2011. Accessed May 05, 2018. http://amecorg.com/wpcontent/uploads/2011/10/PR-Metrics-Paper.pdf

Institute of Public Relations, & Communication Directors’ Forum. (IPR & CDF). (2004). Best practice in the measurement and reporting of public relations and ROI. Retrieved December 17, 2004 from: http://www.ipr.org.uk. Also available at: http://www.cdforum.com/conference/research/c ommsres1.pdf

Xavier, R., Johnston, K., Patel, A., Watson, T., & Simmons, P. (2005). Using evaluation techniques and performance claims to demonstrate public relations impact: An Australian perspective. Public Relations Review, 31(3), 417-424.

Dozier, David M., Larissa A. Grunig, and James E. Grunig. Managers Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1995.

Gaines-Ross, Leslie. Corporate Reputation: 12 Steps to Safeguarding and Recovering Reputation. Hoboken: John Wiley & Sons, 2008.

Опубліковано

2018-06-07

Як цитувати

Derevianko, O. H. (2018). МЕХАНІЗМИ ВПЛИВУ РЕПУТАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА БІЗНЕС-РЕЗУЛЬТАТИ. Стратегія економічного розвитку України, 42, 5–18. вилучено із http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/194713

Номер

Розділ

Соціально-економічні процеси в трансформаційній економіці