ЕКОНОМІЧНА ПРИРОДА КУЛЬТУРНИХ ІНДУСТРІЙ ТА ЇХ ПРОДУКТІВ

Автор(и)

  • Володимир Іванович Кириленко ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", Україна https://orcid.org/0000-0002-4950-0378
  • Тетяна Олександрівна Федоренко ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", Україна https://orcid.org/0000-0002-2044-7219

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2021.48.056.067

Ключові слова:

культурні індустрії, культурний продукт, цінність, економічна цінність, креативна економіка

Анотація

У статті проаналізовано економічний та неекономічний вплив сектору культурних індустрій на соціально-економічну систему, зокрема соціальний розвиток, створення нової системи цінностей, розвиток талантів і культури, сприяння національній ідентичності. Розглянуто підходи до визначення поняття культурних індустрій, розкрито їх економічну природу, особливості попиту та пропозиції культурних продуктів. Проведено оцінку темпів зростання культурних і креативних індустрій відповідно до динаміки світової економіки. Окреслено напрями державної підтримки культурних галузей у кризовий період.

Посилання

Kyrylenko, V. I. “Superechnosti, tendentsii i vyklyky suchasnoi ekonomiky. Paradyhmalni zrushennia v ekonomichnii teorii XXI st.” [“Contradictions, trends and challenges of the modern economy. Paradigmatic shifts in the economic theory of the XXI century”]. materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Kyiv, 2-3 lyst. 2017 r. Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka. Kyiv (2017): 474-477. [in Ukrainian].

Culture matters. How Values Share Human Progress. Lawrence E. Harrison and Samuel P. Huntington, editors. N.Y.: Basic Books, 2000. [in English].

Horkheimer, Max, and Theodor W. Adorno. "The culture industry: Enlightenment as mass deception." Karl Marx. Routledge, 2017: 405-424.

Trosby, D. Ekonomyka y kultura. [Economy and Culture]. Moscow: VSE, 2016. [in Russian].

Van der Pol, Hendrik. Key role of cultural and creative industries in the economy. UNESCO Institute for Statistics, Canada, 2007.

Howkins, J. The creative economy: How people make money from ideas. New York: Basic Books, 2002.

Pro vnesennia zmin do Zakonu Ukrainy “Pro kulturu” shchodo vyznachennia poniattia “kreatyvni industrii”. [On Amendments to the Law of Ukraine “On Culture” to Define the Concept of “Creative Industries”]. Zakon Ukrainy vid 19 chervnia 2018 r. № 2458-VIII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. No. 34 (2018). St. 257. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19#Text [in Ukrainian] (accessed 20.01.2021).

Statistics on Cultural industries. Framework for Elaboration of National Data Capacity Buildings Projects. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000154956 (accessed 20.01.2021).

What is the creative economy? British Council. https://creativeconomy.britishcouncil.org/guide/what-creative-economy/ (accessed 20.01.2021).

Florida, Richard. “Bohemia and economic geography.” Journal of economic geography, 2.1 (2002): 55-71.

Martin Prosperity Institute. Ottawas performance on the 3Ts of Economic Development. REF. 2009-BMONT-003. http://www.hireimmigrantsottawa.ca/downloads/Performance_3Ts_Economic_Development.pdf (accessed 20.01.2021).

Garnham, N. The Political Economy of Communication Revisited. The Handbook of Political Economy of Communications, 2011: 41-61. doi: 10.1002/9781444395402.ch2 (accessed 20.01.2021).

Creative industries are more resilient to economic crisis https://www.undp.org/content/undp/en/home/presscenter/pressreleases/2011/03/30/les-industries-en-rapport-avec-la-crativitet-la-culture-rsistent-mieux--la-crise-conomique.html (accessed 20.01.2021).

CREATIVE ECONOMY OUTLOOK. Trends in international trade in creative industries 2002-2015. https://unctad.org/en/PublicationsLibrary/ditcted2018d3_en.pdf (accessed 20.01.2021).

Protecting the diversity of cultural expressions is more important than ever. https://en.unesco.org/creativity/covid-19 (accessed 20.01.2021).

United nations conference on trade and development. Review of Maritime Transport (2014). https://unctad.org/system/files/official-document/rmt2014_en.pdf (accessed 20.01.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-25

Як цитувати

Кириленко , В. І., & Федоренко , Т. О. (2021). ЕКОНОМІЧНА ПРИРОДА КУЛЬТУРНИХ ІНДУСТРІЙ ТА ЇХ ПРОДУКТІВ. Стратегія економічного розвитку України, 48, 56–67. https://doi.org/10.33111/sedu.2021.48.056.067

Номер

Розділ

Розвиток секторів і галузей економіки