ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МЕТОДІВ ОЦІНКИ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ І МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.33111/sedu.2021.48.129.142Ключові слова:
компетентності, навики, освітній процес, метод «360 градусів», SWOT-аналіз, методи оцінки, студенти, молоді фахівціАнотація
У статті проаналізовано та обґрунтовано необхідність використання методів щодо оцінки компетентностей у студентів з метою покращення навчального процесу та якісного впровадження компетентнісного підходу у вищій освіті та оновлення освітніх програм. Наведено перелік і розкрито можливості ефективних методів оцінки компетентностей, які використовують провідні компанії, зокрема, «Метод оцінки 360 градусів», самоаналіз і SWOT-аналіз. Розроблено примірник анкети для студентів з метою оцінки компетенції щодо управління часом. Проведено аналіз рекомендацій проєкту “TUNING” щодо методології опрацювання та оновлення навчальних планів, а також визначено основні тенденції розвитку вищої освіти відповідно до ухваленого Римського Комюніке.
Посилання
Pometun, O. I., Hupan, N. M., and V.S. Vlasov. Kompetentnisno oriientovana metodyka navchannia istorii v osnovnii shkoli : metodychnyi posibnyk [Competence-oriented methods of teaching history in primary school: a manual]. Кyiv: TOV «КОNVІ PRINT», 2018. http://undip.org.ua/upload/iblock/0ec/18_13.pdf (accessed February 15, 2021). [in Ukrainian].
Antoniuk, L. L., Vasylkova, N. V., Ilnytskyi, D. O., Kulaha, I. V., and V.Ie. Turchaninova. Kompetentnisnyi pidkhid u vyshchii osviti: svitovyi dosvid [Competence approach in higher education: world experience]. Kyiv: KNEU, 2016. [in Ukrainian].
Kasych, A. O. “Kompetentnisnyi pidkhid yak osnova pidhotovky konkurentnospromozhnykh fakhivtsiv zi spetsialnosti «Menedzhment»” [“Competence approach as a basis for training competitive specialists in the specialty "Management"”]. Efektyvna ekonomika. No. 7 (2018). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6445 (accessed February 16, 2021) [in Ukrainian].
Luniachek, V. E. “Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohiia profesiinoi pidhotovky u vyshchii shkoli.” [“Competence approach as a methodology of professional training in higher education”]. Publichne upravlinnia: teoriia ta praktyka. No. 1 (2013): 155-162. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pubupr_2013_1_27 (accessed February 20, 2021) [in Ukrainian].
Vstupne slovo do Proektu TIuNINH - harmonizatsiia osvitnikh struktur u Yevropi [Introductory word to the TUNING Project - harmonization of educational structures in Europe]. URL: https://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/General_Brochure_Ukrainian_version.pdf (accessed February 21, 2021) [in Ukrainian].
“Rekomendatsiia Rady vid 22 travnia 2018 roku pro kliuchovi kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia.” [“Council Recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning”]. Official Journal of the European Union. 1 (2018). https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.C_.2018.189.01.0001.01.ENG (accessed February 21, 2021) [in Ukrainian].
Nakaz MON Ukrainy vid 30.04.2020 r. № 584 «Pro unesennia zmin do Metodychnykh rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity» [ Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 30.04.2020 № 584 "On Amendments to the Methodological Recommendations for the Development of Standards of Higher Education"]. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-unesennya-zmin-do-metodichnih-rekomendacij-shodorozroblennya-standartiv-vishoyi-osviti-1(accessed February 23, 2021) [in Ukrainian].
TUNING http://www.unideusto.org/tuningeu/home.html (accessed February 23, 2021).
Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 073 «Menedzhment» dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity [About the statement of the standard of higher education on a specialty 073 "Management" for the first (bachelor's) level of higher education]. (2018). https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osvitiza-specialnistyu-073-menedzhment-dlya-pershogo-bakalavrskogo-rivnya-vishoyi-osviti (accessed March 2, 2021) [in Ukrainian].
Iurynets, Z. V., Snovydovych, I. H. “Kompetentnisnyi pidkhid u sferi vyshchoi osvity Ukrainy.” [“Competence approach in the field of higher education in Ukraine”]. Strategy of economic development of Ukraine. Vol. 46 (2020): 208–219. DOI 10.33111/sedu.2020.46.201.212 [in Ukrainian].
Otsinka personalu za metodom «360 hradusiv». Vikipediia – vilna entsyklopediia [Staff evaluation by the method of "360 degrees". Wikipedia is a free encyclopedia]. http://uk.wikipedia.org/wiki/Оцінка_персоналу_за_методом 360_градусів. (accessed March 6, 2021).
Petrenko, O. O. “Zastosuvannia metodiv "360 hradusiv" ta "assessment-tsentru" dlia otsinky fakhivtsiv za kompetentnostiamy.” [“Application of "360 degrees" and "Assessment Center" methods for assessment of competence specialists”]. Problemy ekonomiky. 4 (2015): 216-221. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2015_4_29. (accessed March 13, 2021) [in Ukrainian].
SWOT-analiz. Vikipediia – vilna entsyklopediia [SWOT analysis. Wikipedia is a free encyclopedia]. https://uk.wikipedia.org/wiki/SWOT- %D0 %B0 %D0 %BD %D0 %B0 %D0%BB %D1 %96 %D0 %B7 (accessed March 15, 2021)
Babak, S. V. Swot-analiz faktoriv vplyvu na formuvannia fakhovykh kompetentsii ta osobystosti studenta vyshchoho navchalnoho zakladu [Swot-analysis of factors influencing the formation of professional competencies and personality of a student of higher education]. https://otherreferats.allbest.ru/pedagogics/00782127_0.html (accessed March 15, 2021) [in Ukrainian].