ЦИФРОВІЗАЦІЯ БІЗНЕС-ОРГАНІЗАЦІЇ: ДЕФІНІЦІЯ ТА ІНСТРУМЕНТИ

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Востряков Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0002-9030-6569
  • Анастасія Михайлівна Сибірцева Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0009-0007-2136-2587

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.005.016

Ключові слова:

цифровізація, цифровізація бізнес-організації, види цифровізації, інструменти цифровізації

Анотація

У ході дослідження виділено та проаналізовано основні підходи до трактування поняття «цифровізація»: суспільний, підприємницький і технологічний; встановлено взаємозв’язок між ними. Визначено ознаки цифровізації бізнес-організації. На основі цих ознак подано дефініцію поняття «цифровізація» у контексті бізнес-організації. Виділено й охарактеризовано два види цифровізації бізнес-організації: цифровізація процесу і цифровізація продукту. Наведено інструменти цифровізації бізнес-організації, а саме: цифрове управління даними, оцифрування, CRM-системи, хмарні сервіси, штучний інтелект та ін. Визначено переваги використання цих інструментів цифровізації бізнес-організації. Класифіковано інструменти цифровізації за її видами. Описано можливості використання інструментів для кожного з видів цифровізації. 

Біографії авторів

Олександр Володимирович Востряков , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

канд. екон. наук, доцент, декан факультету економіки та управління, Київський економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Анастасія Михайлівна Сибірцева , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

студентка факультету економіки та управління, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Посилання

Rudenko M. V. Tsyfrovizatsiia: katehorialni osoblyvosti ta spetsyfika traktuvannia [Digitalization: categorial features and specificity of interpretation]. Ekonomichnyi forum. (2021): 3–13. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2021-4-1 [in Ukrainian].

Parviainen P., Tihinem M., Kaariainen J., Teppola S. Tackling the digitalization challenge: how to benefit from digitalization in practice. International journal of information systems and project management. V. 5, № 1. (2017): 63–77. https://doi.org/10.12821/ijispm050104.

Liashenko V. I., Vyshnevskyi O. S. Tsyfrova modernizatsiia ekonomiky Ukrainy yak mozhlyvist proryvnoho rozvytku: monohrafiia [Digital modernization of Ukraine's economy as an opportunity for breakthrough development: monograph]. Kyiv (2018): 254. [in Ukrainian].

Kraus N. M., Holoborodko O. P., Kraus K. M. Tsyfrova ekonomika: trendy ta perspektyvy avanhardnoho kharakteru rozvytku [Digital economy: trends and perspectives of avant-garde nature of development.]. Efektyvna ekonomika. № 1. (2018): 7. [in Ukrainian].

Devereux M., Vella J. Debate: implications of digitalization for international corporate tax reform. Intertax. Vol. 46, No. 6. (2018): 550-559. https://doi.org/10.54648/taxi2018056.

Gartner Glossary: Digitalization. URL: https://www.gartner.com/en/informationtechnology/glossary/digitalization (accessed 20.03.2024).

Schallmo D., Williams C. A., Boardman L. Digital transformation of business models — best practice, enablers, and roadmap. International Journal of Innovation Management. Vol 12, No 8. (2017): 17. https://doi.org/10.1142/S136391961740014X.

Hrytsenko A. A. Tsyfrovizatsiia yak suchasnyi trend ekonomichnoho ta suspilnoho rozvytku [Digitization as a modern trend of economic and social development]. (2019): 685–690.

Kortselli-Oleichnichak Ye. K., Kazmir L. P. Tsyfrovizatsiia promyslovykh system: kontseptualna sutnist ta kliuchovi chynnyky. [Digitalization of industrial systems: conceptual essence and key factors]. Rehionalna ekonomika. No. 4 (2021): 57–66. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-4-7.

Kontseptsiia rozvytku tsyfrovoi ekonomiky ta suspilstva Ukrainy 2018-2020. [Concept of development of digital economy and society of Ukraine 2018-2020]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80/ed20180117#n20 (accessed 20.03.2024). [in Ukrainian].

Yang Y., Yee R. W. Y. The effect of process digitalization initiative on firm performance: A dynamic capability development perspective. International journal of production economics. (2022): 11 p. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2022.108654.

Zhosan H. V., Kyrychenko N. V. Upravlinnia tsyfrovizatsiieiu biznes-protsesiv diialnosti pidpryiemstva [Management of digitalization of business processes of enterprise activities]. Economic synergy. Vol. 4, № 6. (2022): 82-91. https://doi.org/10.53920/ES-2022-4-6. [in Ukrainian].

Zhao Z., Havakhor T., Mandiwalla M. SME Digitalization: How do Micro, Small, and Medium-Sized Firms Digitize. Twenty-eighth Americas Conference on Information Systems. Minneapolis. (2022): 5.

Willem Standaert. Product digitalization at Nike: The future is now. Journal of information technology. Teaching cases. Vol. 12, No. 1. (2022): 28–34. https://doi.org/10.1177/20438869209632.

Storey V. C. Data management in the era of digitalization. (2019): 26 p. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33223-5_1.

Mikhrovska M. S. Didzhytyzatsiia, didzhytalizatsiia, tsyfrova transformatsiia: zmist ta osoblyvosti. [Digitization, digitalization, digital transformation: content and features]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky». No 1. (2021): 128–130. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.02.2021.023.

Chazov Ye. V. CRM-systemy dlia maloho biznezu: neobkhidnist ta sposoby vprovadzhennia. [CRM systems for small business: necessity and methods of implementation]. Ekonomika i suspilstvo. Vol. 8. (2017): 391–397. [in Ukrainian].

Mishchenko D. O., Orlyk O. V. CRM-systemy v marketynhovii diialnosti suchasnykh pidpryiemstv [CRM systems in the marketing activity of modern enterprises]. Informatsiini tekhnolohii v ekonomitsi ta upravlinni: zb. nauk. stud. prats. Odesa: ONEU, Vol. 4. (2022): 67–76. [in Ukrainian].

Ianchuk T. V., Boienko O. Yu. Vprovadzhennia CRM-system yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti marketynhovoi diialnosti [Implementation of CRM systems as a means of increasing the effectiveness of marketing activities]. Ekonomika ta suspilstvo. Vol. 48. (2023): 7. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89.

Lee-Post A., Pakath R. Cloud computing: a comprehensive introduction. (2014): 43 p. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-5788-5.ch001.

Shevchuk I. B., Deputat B. Ya. Ekonomichnyi aspekt vykorystannia khmarnykh tekhnolohii u diialnosti orhaniv publichnoi vlady ta biznes-struktur [Economic aspects of the use of cloud technologies un the activities of public authorities and business economy]. Ekonomika ta suspilstvo. Vol. 31. (2021): 8. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-26.

Pizhuk O. I. Shtuchnyi intelekt yak odyn iz kliuchovykh draiveriv tsyfrovoi transformatsii ekonomiky [Artificial intelligence as one of the key drivers of the digital transformation of the economy]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia. Vol 89, № 3. (2021): 41–46. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-41-46.

Kryvoviaziuk I. V., Boiko N. R. Tsyfrova transformatsiia biznesu: sutnist, tekhnolohii ta stratehiia rozvytku [Digital transformation if business: essence, technologies, and development strategy]. Science, practice, and theory. № 4. (2022): 106–110. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.46299/ISG.2022.I.IV.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Востряков , О. В., & Сибірцева , А. М. (2024). ЦИФРОВІЗАЦІЯ БІЗНЕС-ОРГАНІЗАЦІЇ: ДЕФІНІЦІЯ ТА ІНСТРУМЕНТИ. Стратегія економічного розвитку України, 54, 5–16. https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.005.016

Номер

Розділ

Соціально-економічні процеси в трансформаційній економіці