ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ У СФЕРІ ВИРОБНИЦТВА І ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ В УКРАЇНІ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Автор(и)

  • Олена Михайлівна Кузьменко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0003-4954-2815
  • Дмитро Олександрович Вєтров ТОВ «Marussia Beverages Ukraine» , Україна http://orcid.org/0009-0001-1178-0554

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.068.080

Ключові слова:

управління змінами, ринок алкоголю, невизначеність, криза, управління продажами, аналіз, інновації в управлінні

Анотація

Предметом дослідження є сукупність практичних аспектів управління бізнесом на ринку алкогольних напоїв в Україні. Об’єктом дослідження виступає процес реалізації підприємницької діяльності в умовах невизначеності. Мета — узагальнення алгоритму управління підприємством у сфері алкогольного бізнесу в умовах невизначеності і розробити рекомендації для підвищення його ефективності. Шляхом опитування експертів, методів спостереження, синтезу й узагальнення в роботі запропоновано до використання певні інструменти управління для підвищення ефективності діяльності в умовах невизначеності.

Біографії авторів

Олена Михайлівна Кузьменко, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Дмитро Олександрович Вєтров , ТОВ «Marussia Beverages Ukraine»

аспірант, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, керівник департаменту імпорту та логістики ТОВ «Marussia Beverages Ukraine» (м. Київ, Україна)

Посилання

Vplyv viiny na zovnishniu torhivliu Ukrainy (za pidsumkamy pershoho pivrichchia 2022 r.). [The impact of the war on Ukraine’s foreign trade (based on the results of the first half of 2022)]. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. 2022. URL: http://surl.li/egztx. [in Ukrainian].

Hlobalna ekonomika XXI stolittia: liudskyi vymir. [Global economy of the 21st century: human dimension]. D. H. Luk’ianenko, A. M. Poruchnyk, A. M. Kolot ta in.; za zah. red. d-ra ekon. nauk, prof. D. H. Luk’ianenka ta d-ra ekon. nauk, prof. A. M. Poruchnyka. Kyiv: KNEU, 2008. [in Ukrainian].

Deiaki pytannia mytnoho oformlennia okremykh tovariv, shcho vvoziatsia na mytnu terytoriiu Ukrainy u period dii voiennoho stanu [Some issues of customs clearance of certain goods imported into the customs territory of Ukraine during the period of martial law]: Postanova KMU vid 09.03.2022 № 236. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236-2022-%D0%BF#Text. [in Ukrainian].

Zaichenko K.S., Bolkhovska A.P. “Suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku rynku alkoholnykh napoiv v Ukraini”. [“The current state and trends in the development of the alcoholic beverages market in Ukraine”]. Ekonomika upravlinnia ta administruvannia. 2023. https://www.researchgate.net/publication/372927282_Sucasnij_stan_ta_-tendencii_rozvitku_rinku_alkogolnih_napoiv_v_Ukraini. [in Ukrainian].

Marchuk O. O. “Tsyfrovyi marketynh yak innovatsiinyi instrument upravlinnia”. [“Digital marketing as an innovative management tool”]. Ekonomika i suspilstvo 17 (2018): 296–299. https://economyandsociety.in.ua/journals/17_ukr/43.pdf. [in Ukrainian].

Pohorelov Yu.S. “Sposoby rozvytku pidpryiemstva: umovy ta rezultatyvnist vykorystannia”. [“Ways of enterprise development: conditions and effectiveness of use”]. Ekonomichnyi zhurnal Odeskoho politekhnichnoho universytetu 1 (2017): 76–84. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ejopu_2017_1_15. [in Ukrainian].

Skrypnyk S. “Osoblyvosti rehuliuvannia zovnishnoekonomichnoi diialnosti v umovakh voiennoho stanu”. [“Peculiarities of regulation of foreign economic activity in the conditions of martial law. Economy and society”]. Ekonomika ta suspilstvo 38 (2022). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1308. [in Ukrainian].

Sorochynskyi Yu. “Spozhyvannia mitsnoho alkoholu v Ukraini: dynamika z pochatku viiny ta stan sprav siohodni”. [“Consumption of strong alcohol in Ukraine: dynamics since the beginning of the war and the state of affairs today”]. Liga.net. https://blog.liga.net/user/yusorochynskyi/article/49540. [in Ukrainian].

Babor, T., Caetano, R., Casswell, S., Edwards, G., Giesbrecht, N., Graham, K.,... & Rossow, I. Alcohol: No ordinary commodity: Research and public policy. Oxford University Press. 2010. https://www.researchgate.net/publication/367268175_Alcohol_No_Ordinary_-Commodity_Research_and_public_policy.

Bruwer, J., & Alant, K. The hedonic nature of wine tourism consumption: an experiential view. International Journal of Wine Business Research 21(3) (2009): 235-257. https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/ldVzaRm7/.

Bruwer, J., & Li, E. Wine-related lifestyle (WRL) market segmentation: demographic and behavioral factors. Journal of Wine Research 18(1) (2007): 19-34. https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/73qLEgjl/.

Garibaldi R. Wine tourism and consumer behavior. International Journal of Wine Business Research 22(1) (2022): 52-65. https://www.researchgate.net/publication/365960139_Wine_tourism_and_-consumer_behavior.

Harrington, R., & Ottenbacher, M. C. Strategic management: An analysis of its representation and focus in recent hospitality research. International Journal of Contemporary Hospitality Management 23(4) (2011): 439-462. https://www.researchgate.net/publication/241707114_Strategic_management_-An_analysis_of_its_representation_and_focus_in_recent_hospitality_research.

Schwab, Klaus. The Global Competitiveness Report 2019. World Economic Forum. http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf.

Marchini, A., Diotallevi, F., & Zanoli, R. Economic performance of small wineries in Italy: An empirical study. Wine Economics and Policy 1(2) (2011): 90-99. https://www.researchgate.net/publication/299344681_The_influence_of_size_on_-winery_performance_Evidence_from_Italy.

Schlaepfer, Ralf C., Markus Koch, Philioo Merkofer. Industry 4.0. Challenges and solutions for the digital transformation and use of exponential technologies. Deloitte. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ch/Documents/manufacturing/ch-enmanufacturing-industry-4-0-24102014.pdf.

Smith, J. P., & Mitry, D. J. Consumer behavior in the wine market: Implications for the wine industry. Journal of Wine Research 17(3) (2020): 193-202. https://figshare.com/articles/dataset/Wine_Consumer_Behavior/24899070/1.

Thach, L., & Olsen, J. The role of digital and social media marketing in consumer behavior. Wine Economics and Policy 20064(2) (2016): 85-97.

Wagenaar, A. C., Salois, M. J., & Komro, K. A. Effects of beverage alcohol price and tax levels on drinking: A meta-analysis of 1003 estimates from 112 studies. Addiction 104(2) (2009): 179-190. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19149811/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23 — Оновлено 2024-06-24

Версії

Як цитувати

Кузьменко, О. М., & Вєтров , Д. О. (2024). ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ У СФЕРІ ВИРОБНИЦТВА І ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ В УКРАЇНІ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Стратегія економічного розвитку України, 54, 68–80. https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.068.080 (Original work published 23, Червень 2024)

Номер

Розділ

Розвиток секторів і галузей економіки