ЕКОНОМІЧНЕ ЗРОСТАННЯ ПІДПРИЄМСТВА: СУЧАСНІ МОДЕЛІ ТА ДОСВІД ОЦІНЮВАННЯ

Автор(и)

  • Євген Валерійович Смирнов Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0002-4869-182X
  • Євген Євгенович Смирнов Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0002-9871-5981

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.145.160

Ключові слова:

розвиток, цифрова економіка, ефективність, вартість, активи, інвестиції, моделювання, інформаційне та фінансове забезпечення

Анотація

У статті представлено результати критичного аналізу наукових підходів до оцінювання економічного зростання та визначено особливості концепцій та моделей організаційного зростання механістичного та органічного напрямів дослідження. Удосконалено типологію теоретичних підходів до дослідження організаційного зростання в частині актуалізації та виділення ціннісно-орієнтованого підходу як самостійного напряму дослідження, який розкриває зміст організаційного зростання на основі органічного поєднання аксіологічних (управлінський напрям) і праксеологічних (капітальний напрям) аспектів цінності, що дозволило розширити змістовні межі вивчення економіки організаційного зростання на перетині різних дисциплінарних напрямів соціально-економічного дискурсу. На підставі узагальнення підходів і моделей до оцінювання економічного зростання підприємства: мікроекономічного, стохастичного, еволюційного та стратегічно-орієнтованого, а також дослідження економетричних, фінансових моделей і вартісних концепцій автори дійшли висновку, що найбільш релевантним на сьогодні є фундаментально-вартісний напрямок оцінювання економічного зростання в розрізі концепції ключових факторів вартості KVDM.

Біографії авторів

Євген Валерійович Смирнов , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

к.е.н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Євген Євгенович Смирнов , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

доктор філософії, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Посилання

Coase R. “The Nature of the Firm”. Economica 4 (1937): 386-405.

Gibrat R. Les Inegalite Economigues. Paris: Librairie du Recueil Sirey, 1931.

Santarelli E., Klomp L., Thurik A.R. Gibrats Law: an Overview of the Empirical Literature. Entrepreneurship, Growth, and Innovation. US: Springer. 2006: 41-73.

Jovanovic B. “Selection and the Evolution of Industry”. Econometrica Vol. 50, No. 3 (May) (1982): 649-670.

Adizes I. Managing Corporate Lifecycles. Volume I : How Organizations Grow, Age, and Die. Santa Barbara. CA: The Adizes Institute Publications, 2012

Greiner L. “Evolution and Revolution as Organizations Grow”. Harvard Business Review (1972): 37-46.

Davidsson P., Kirchhoff B., Hatemij A., Gustavsson H. “Empirical analysis of business growth factors using Swedish data”. Journal of small business management 40(4) (2002): 332-349.

Garnsey E., Stam E., Hefferman P. “New Firm Growth: Exploring processes and paths”. Industry and Innovation 13(1) (2006): 1–24.

Dynamic Capabilities: Understanding Strategic Change in Organizations. / Helfat C., Finkelstein S., Mitchell, W., Peteraf M.A., Singh H., Teece,D.J., Winter S.G. Blackwell: Oxford, U.K., 2007.

Teece D.J., Pisano G., Shuen A. “Dynamic capabilities and strategic management”. Strategic Management Journal 18(7) (1997): 509-534.

Coad A. “Testing the principle of ’growth of the fitter: the relationship between profits and firm growth”. Structural Change and economic dynamics Vol. 18. No. 3 (2007): 370-386.

Marris R. The Economic Theory of «Managerial» Capitalism. Macmillan. London: Palgrave Macmillan, 1966.

Higgins R. C. Analysis for Financial Management. N.Y.: McGraw-Hill Education, 2011.

Hayes R.H., Nolan, R.L. “What kind of corporate modeling functions best”. Harvard Business Review 3 (52) (1974): 102-112.

Palepu K., Healy P., Bernard V. Business Analysis & Valuation. Using Financial Statements. Cincinnati: South-Western College Pub, 2007.

Kisor M. “The Financial Aspects of Growth”. Financial Analysts Journal 20(2) (1964): 46-51.

Lerner E., Carleton, W. A Theory of Financial Analysis. New York: Harcourt, Brace & World, Inc., 1966.

Ulrich T., Arlow P. “The Financial Implications of Growth”. Journal of Small Business Management 27(2) (1980): 28–33.

Zakon A. Growth and financial strategies. A special commentary. Boston, Massachusetts: Boston Consulting Group, 1986.

Lewellen W., Kracaw W. “Inflation, Corporate Growth, and Corporate Leverage”. Financial Management 16 (1987): 29-36.

Gulati D., Zantout Z. “Infaltion, capital structure, and immunization of the firms growth potential”. Journal Of Financial And Strategic Decisions 10(1) (1997).

Pickett M.C. “Sustainable Growth Modeling: A longitudinal Analysis of HarleyDavidson”. ASBBS E-Journal Vol. 4. No.1 (2008): 920–925.

Amouzesh N., Moeinfar Z., Mousavi Z. “Sustainable Growth Rate and Firm Performance: Evidence From Iran Stock Exchange”. International Journal of Business and Social Science 23(2) (2011): 249-255.

Melnyk O. V. Kapitalizatsiia pidpryiemstv: teoriia ta praktyka. [Capitalization of enterprises: theory and practice]. Kamianets-Podilskyi: Vydavets Pankova A. S., 2020. [in Ukrainian].

Mendrul O. H. Upravlinnia vartistiu pidpryiemstv. [Enterprise cost management]. K.: KNEU, 2002. [in Ukrainian].

Melnyk O.V. Teoretyko-metodolohichni zasady kapitalizatsii promyslovykh pidpryiemstv. [Theoretical and methodological principles of capitalization of industrial enterprises]. Avtoref. Dys ... d-ra ekon. Nauk : 08.00.04 Kyiv, 2020. [in Ukrainian].

Rappaport A. Creating Shareholder Value: A Guide for Managers and Investors. New York: Free Press, 1997. 224 p.

Mendrul O. H. Upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. [Enterprise cost management]. K.: KNEU, 2011. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Смирнов , Є. В., & Смирнов , Є. Є. (2024). ЕКОНОМІЧНЕ ЗРОСТАННЯ ПІДПРИЄМСТВА: СУЧАСНІ МОДЕЛІ ТА ДОСВІД ОЦІНЮВАННЯ. Стратегія економічного розвитку України, 54, 145–160. https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.145.160

Номер

Розділ

Ефективність та результативність розвитку підприємств