ВЗАЄМОДІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТА ЛОГІСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ У КОНТЕКСТІ ВИКЛИКІВ СУЧАСНОГО БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Геннадій Володимирович Хмурковський Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0002-8421-0675
  • Микола Ігорович Бондарчук Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0009-0008-7192-037X

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.161.175

Ключові слова:

маркетинг, логістика, маркетингове середовище, ринкова інфраструктура, економічна безпека

Анотація

У статті представлено систематизацію можливостей взаємодії маркетингової та логістичної діяльності з урахуванням впливу такої взаємодії на підвищення захищеності підприємства від несприятливих факторів бізнес-середовища. Визначено напрями впливу підприємства на мікрорівень зовнішнього бізнес-середовища за допомогою маркетингової логістичної діяльності. Проведено дослідження динаміки розвитку і поточний стан маркетингової та логістичної складової ринкової інфраструктури в Україні для непрямої оцінки потенціалу цих видів діяльності стосовно підтримки діяльності вітчизняних суб’єктів господарювання. Формалізовано взаємодію маркетингової та логістичної діяльності на основі концепції маркетингу «7Ps».

Біографії авторів

Геннадій Володимирович Хмурковський , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри комерційної діяльності та логістики, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Микола Ігорович Бондарчук , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

магістр маркетингу, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна)

Посилання

Chopra S, Meindl P. Supply Chain. Management: Strategy, Planning, and Operation. 6th global ed. Pearson Education, 2016.

Christopher, M. Logistics and supply chain management: creating value-adding networks. 4th ed. Pearson Education Limited, 2011.

Porter, M. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Simon and Schuster, 2008.

Rushton, A., Croucher, P. Baker, P. The Handbook of Logistics and Distribution Management. 6th edn. Kogan Page, 2017.

Bondarenko V.M. “Formuvannia vzaiemozviazkiv marketynhu ta lohistyky v pidpryiemnytskii diialnosti”. Efektyvna ekonomika 7 (2015) http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4454 (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

Poita I.O., Horyk-Chubatiuk M.O. “Kharakterystyka marketynhovoi lohistyky v systemi upravlinnia pidpryiemstvom”. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii 1(24) (2019). https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2019-1(24)-8 [in Ukrainian].

Semenda O.V. Marketynhovi stratehii zadovolennia potreb spozhyvachiv v lohistytsi/ Materialy VII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii kafedry marketynhu Umanskoho natsionalnoho universytetu sadivnytstva «Stanovlennia ta rozvytok marketynhu v Ukraini: vid teorii do praktyky», 25 zhovtnia. Uman: UNUS, 2022: 149-152. (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

Reznik N.P., Rudenko S.V., Pylypchuk K. M. “Osnovni kharakterystyky poniattia lohistyky i systemy upravlinnia lantsiuhamy postachan”. Innovation and Sustainability 3 (2022): 95-102. https://doi.org/10.31649/ins.2022.3.95.102 [in Ukrainian].

Olyfirenko Yu., Povna S., Bilanenko O. “Tsyfrovyi marketynh i lohistyka v adaptyvnomu upravlinni innovatsiinym rozvytkom pidpryiemstva”. Naukovyi visnyk Polissia 2(25) (2022): 240-250. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2022-2(25)-240-250 [in Ukrainian].

Parsiak, V. N. i Zhukova, O. Yu. “Marketynhova lohistyka: suchasni trendy ta korysnyi dosvid orhanizatsii”. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia «Ekonomichni nauky» 2(106) (2022): 89-95. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2022-2-13 [in Ukrainian]

Fedorchenko A.V. Asymetrychnist informatsii ta yii vplyv na rozvytok teorii ta praktyky marketynhovykh doslidzhen v Ukraini. Aktualni problemy ta perspektyvy rozvytku ahroprodovolchoi sfery, industrii hostynnosti ta torhivli: tezy dopovidei Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., 2 lystopada 2023 r.; Derzhavnyi biotekhnolohichnyi un-t. Kharkiv: DBTU (2023): 207-212. [in Ukrainian]

Armstrong G., Kotler Ph., Harker M., Brennan R. Marketing an introduction. Fourth edition. Harlow, England; New York: Pearson, 2019.

Oleksiuk O. I. “Inkliuzyvnist lantsiuhiv stvorennia vartosti yak innovatsiinyi mekhanizm zabezpechennia yikh ekonomichnoi bezpeky”. Strategy of Economic development of Ukraine 53 (2023): 136–149. https://doi.org/10.33111/sedu.2023.53.136.149 [in Ukrainian].

Vasyltsiv N. “Transformatsiia ta adaptatsiia lohistyky do vyklykiv v umovakh voiennoho stanu”. Ekonomika ta suspilstvo 55 (2023). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-78 [in Ukrainian].

Zubchenko V., Herasymenko I., Osypenko N. “Marketynhovi komunikatsii v umovakh viiny: vyklyky ta napriamy vplyvu na kupivelnu povedinku”. Ekonomika ta suspilstvo 60 (2024). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-20 [in Ukrainian].

Obsiah realizovanoi produktsii (tovariv, posluh) subiektiv hospodariuvannia za vydamy ekonomichnoi diialnosti (2010-2022). Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2022/fin/pssg/orpsg_-ek_2010_2021_ue.xlsx (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

Rentabelnist operatsiinoi ta usiiei diialnosti pidpryiemstv za vydamy ekonomichnoi diialnosti z rozpodilom na velyki, seredni, mali ta mikropidpryiemstva (2010-2022). Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/fin_new/rodp_ek_-vsmm_2010_2020_ue.xlsx (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

Ochikuvannia pidpryiemstv sfery posluh shchodo perspektyv rozvytku yikh dilovoi aktyvnosti za vydamy ekonomichnoi diialnosti (2015-2024). Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2023/fin/opd_-ek/posl/posl_15_23_ue.xlsx (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

Obsiah realizovanoi innovatsiinoi produktsii (tovariv, posluh) za vydamy ekonomichnoi diialnosti (2016-2018,2018-2020). Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/ni/rik/orip_ved_20_ue.xlsx (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

Vytraty na innovatsii za vydamy ekonomichnoi diialnosti (2016-2018, 2018-2020). Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/ni/rik/v_in_ved_20ue.xlsx (accessed 06.04.24) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Хмурковський , Г. В., & Бондарчук , М. І. (2024). ВЗАЄМОДІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТА ЛОГІСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ У КОНТЕКСТІ ВИКЛИКІВ СУЧАСНОГО БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ. Стратегія економічного розвитку України, 54, 161–175. https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.161.175

Номер

Розділ

Ефективність та результативність розвитку підприємств