СТРАТЕГІЧНІ МОЖЛИВОСТІ ПОКРАЩЕННЯ МАРКЕТИНГУ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВЕТЕРАНІВ

Автор(и)

  • Ірина Вікторівна Лилик Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна https://orcid.org/0000-0003-4748-5407
  • Олександр Казимирович Шафалюк Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна https://orcid.org/0000-0003-1145-7973
  • Олена Вікторівна Бучинська Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна https://orcid.org/0000-0003-2991-2110

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2025.56.041.054

Ключові слова:

стратегія, ветерани, економіка, маркетинг партнерських відносин, досвід споживачів, результативність взаємодій

Анотація

У статті конструктивно опрацьовано реалії та стратегічні можливості розвитку системи підтримки ветеранів та інших постраждалих від війни категорій населення України, визначено резерви нейтралізації проблем і підвищення ефективності допомоги і сервісів, перспективні сценарії, пріоритети та етапність реалізації змін, у тому числі за принципами безперервного покращення та маркетингу партнерських відносин усіх задіяних соціально-економічних підсистем, підвищення результативності клієнтського досвіду.Авторські висновки і пропозиції базуються на систематизації результатів первинних і кабінетних досліджень потреб ветеранів, оцінок якості їх забезпечення, а також тенденцій розвитку і ефективності взаємодій стейкхолдерів. Дослідницьку увагу акцентовано на секторі реінтеграції ветеранів до освіти і ринку праці, перспективах реалізації їх потенціалу у відновленні економіки України.

Біографії авторів

Ірина Вікторівна Лилик, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри маркетингу ім. А.Ф. Павленка

Олександр Казимирович Шафалюк, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

доктор екон. наук, професор кафедри маркетингу ім. А.Ф. Павленка

Олена Вікторівна Бучинська, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри маркетингу ім. А.Ф. Павленка

Посилання

Presentation materials «Strategy for transition and integration of Ukrainian veter-ans into education and workforce». URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-presshall/3908533-reintegracia-veteraniv-cerez-osvitu-i-pracevlastuvanna.html [in Ukrainian].

Blackburn, S., Parry, K., Kim, M., Oh, H. & Lewis, Ch. (2023). From the military to the workforce: How to leverage veterans’ skills. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/people-and-organizational-performance/our-insights/from-the-military-to-the-workforce-how-to-leverage-veterans-skills#/

The needs and barriers to employment faced by veterans. URL: https://veteranfund.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/Zvit_pereshkodi_precevlashtuvanii.pdf [in Ukrainian].

Over a million Ukrainians are in uniform to ensure the country’s defense – Rez-nikov. URL: https://forbes.ua/news/ponad-1-mln-lyudey-u-formi-zabezpechuyut-oboronu-ukraini-reznikov-08072022-7072 [in Ukrainian].

Analytical information from the Ministry of Veterans Affairs of Ukraine. URL: https://data.mva.gov.ua/ [in Ukrainian].

Veterans’ reintegration in Ukraine. URL: https://ukraine.iom.int/sites/g/files/tmzbdl1861/files/docu-ments/VETERANS%E2%80%99%20REINTEGRATION%20IN%20UKRAINE_ENG-NEW.pdf

The social reintegration of veterans in Ukraine. URL: https://ukraine.iom.int/sites/g/files/tmzbdl1861/files/documents/2024-01/veterans-social_reintegration_eng.pdf [in Ukrainian].

Portrait of a veteran of the Russian-Ukrainian War 2014-2022. URL: https://veteranfund.com.ua/analitics/portret_veterana/ [in Ukrainian].

D’Emidio, T., Klier, J., Wagner, J. & Weber T. (2019). The public sector gets se-rious about customer experience. URL: https://www.mckinsey.com/industries/public-sector/our-insights/understanding-the-customer-experience-with-government

D’Emidio, T. & Wagner, J. (2018). Understanding the customer experience with government. URL: https://www.mckinsey.com/industries/public-sector/our-insights/understanding-the-customer-experience-with-government#/

Sahni, N. & Singhal, Sh. (2023). US government productivity: The roles govern-ment plays https://www.mckinsey.com/industries/public-sector/our-insights/us-government-productivity-a-more-than-2000-per-resident-opportunity

The Journey of the Wounded: Needs, Challenges, and Future Visions. URL: https://www.pryncyp.com/analytics/socziologichne-doslidzhennya-shlyah-poranenogo-potreby-problemy-ta-bachennya-majbutnogo/ [in Ukrainian].

Experience of veterans: Monitoring of institutions. URL: https://www.pryncyp.com/analytics/dosvid-veteraniv-ta-veteranok-monitoryng-ustanov/ [in Ukrainian].

Glynn, M., Berlin, G., Dohrmann, T. & Mygatt, E. (2019). Leading a transfor-mation in the Department of Veterans Affairs. URL: https://www.mckinsey.com/industries/public-sector/our-insights/leading-a-transformation-in-the-department-of-veterans-affairs

Mission critical: The complete guide to hiring veterans. URL: https://withyouwithme.com/mission-critical-the-complete-guide-to-hiring-veterans/#foreward

Improving customer experiences. URL: https://department.va.gov/veterans-experience/wp-content/uploads/sites/2/2024/08/VEO-FY2023-Report_Final.pdf

Social services for veterans in communities: Challenges and needs. URL: https://www.pryncyp.com/analytics/soczialni-poslugy-dlya-veteraniv-ta-veteranok-u-gromadah-vyklyky-ta-potreby/ [in Ukrainian].

Policy framework for veterans and their families. URL: https://www.pryncyp.com/wp-content/uploads/2024/01/veteranpolicy.pdf [in Ukrainian].

Al-Abdulmunem M, Carpenter-Song E, Bond GR, Drake RE, & Ressler DR. (2023). Transitioning Veterans with Service-Connected Disabilities Seeking Employ-ment: A Qualitative Study of Barriers and Strategies. URL: https://austinpublishinggroup.com/psychiatry-behavioral-sciences/fulltext/ajpbs-v9-id1095.pdf

Social Support Systems for Veterans: Croatia, Israel, Great Britain, Serbia, and Denmark. URL: https://www.pryncyp.com/analytics/oczinka-potreb-pi-kluvalnykiv-maye-gruntuvatysya-na-da-nyh-a-same-chitkomu-rozuminni-togo/ [in Ukrainian].

McDonald B. (2016) MyVA: Modernizing VA through Veteran-centered trans-formation. URL: https://news.va.gov/21806/myva-a-message-from-sec-bob-mcdonald/

VA Customer Experience. URL: https://s3-us-gov-west-1.amazonaws.com/cg-778536a2-e58c-44f1-9173-29749804ec54/uploads/2021/07/Veterans-Affairs-Customer-Experience-Presentation.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26

Як цитувати

Лилик, І. В., Шафалюк, О. К., & Бучинська, О. В. (2025). СТРАТЕГІЧНІ МОЖЛИВОСТІ ПОКРАЩЕННЯ МАРКЕТИНГУ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВЕТЕРАНІВ. Стратегія економічного розвитку України, 56, 41–54. https://doi.org/10.33111/sedu.2025.56.041.054

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління