ВНУТРІШНЬОГОСПОДАРСЬКІ ЕЛІТИ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ІННОВАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ СОЦІАЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.33111/sedu.2022.51.063.075Ключові слова:
мікро кваліфікація, економічні еліти, інновації, потенціал, конкурентоспроможність, освіта, професійна підготовкаАнотація
У статті представлено результати дослідження міждисциплінарної проблематики формування та розвитку внутрішньогосподарських еліт як ключового інноваційно-інтелектуального механізму та корпоративного ресурсу забезпечення конкурентоспроможності компаній за сучасних умов. Визначено та обґрунтовано необхідність виділення та постійного розвитку внутрішньогосподарських еліт, поширення кращих корпоративних практик за допомогою сфокусованих, високоефективних освітніх технологій. З метою побудови консистентного процесу формування та збільшення інтелектуально-інноваційного потенціалу компаній обґрунтовано доцільність використання мікро-кваліфікацій чи мікро-кредитних підходів до освітньої підготовки найбільш ефективних груп працівників компаній, що формують чи були включені до внутрішньогосподарської еліти. Аналіз статистичного масиву щодо відповідності рівня кваліфікації складності трудових функцій за різними країнами світу
дозволив підтвердити світові тренди відходу формальної освіти у напрямі розвитку нових механізмів здобуття знань, інтенсивний розвиток неформальної освіти у високорозвинених країнах. На цій основі підкреслено необхідність стимулювання навчання в компаніях працівників за допомогою гнучких освітніх методик і інструментів поширення кращих інноваційних практик як ключовий механізм забезпечення конкурентоспроможності.
Посилання
Brezis, E., and Temin, P. Elites and Economic Outcomes. 2017. https://www.researchgate.net/publication/251391759_Elites_and_Economic_Outcomes (accessed
10.2022).
Casas i Klett, Tomas and Cozzi, Guido and Diebold, Celine and Zeller, Camille. Measuring Elite Quality. MPRA Paper No. 102068 (2020.). https://mpra.ub.unimuenchen.de/102068/ (accessed 8.10.2022).
European Commission. A European approach to micro-credentials – Output of the micro-credentials higher education consultation group. 2020 - Final report. https://education.ec. europa.eu/sites/default/files/document-library-docs/european-approachmicro-credentials-higher-education-consultation-group-output-final-report.pdf (accessed 8.10.2022).
European Training Foundation. Micro-credentials are taking off: How important are they for making lifelong learning a reality? (2022). https://www.etf.europa.eu/sites/default/files/2022-05/Micro-credentials%20%281%29-combined_1%20copy_0.pdf (accessed 8.10.2022).
Halysia, I. “Intra-economic «brain markets» and intellectual and innovative elites”. In: Zagadnienia społeczno-ekonomiczne, polityczne, kulturalne i religijne w badaniach polskich, słowackich i kraińskich. Tom III Prawo-Gospodarka-Polityka. Jaroslaw, 2014: 165–170.
Halysia, I. “Strategical creative-innovative features of economic entity management”. International Marketing and Management of Innovations: International Scientific Journal 2 (2017). www.IMMI.ath.bielsko.pl (accessed 12.10.2022).
Halytsia, I. “Intracompany Intellectual Elites as a Factor of Innovation Development”. In: Contemporary economies in the face of new challenges economic, social and legal aspects. Сracow, 2013: 325–328.
Halytsia, I. “Intellektuelle Innovationseliten als konkurrenzfähige Ressource der Wirtschaftssubjekte”. Journal L Association 1901 "SEPIKE" №1 (2013): 65–71.
Pichette, J., Brumwell, S., Rizk, J., and Han, S. Making Sense of Microcredentials. Toronto: Higher Education Quality Council of Ontario, 2021. https://heqco.ca/wpcontent/uploads/2021/05/Formatted_Microcredentials _FINAL1.pdf (accessed 12.10.2022).
Proposal for a Council Recommendation on a European approach to micro-credentials for lifelong learning and employability. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52021DC0770 (accessed 5.10.2022).
Shizuka, Kato, Galán-Muros, Victoria, and Weko, Thomas. “The Emergence of Alternative Credentials”. OECD Education Working Paper No 216 (2020). https://doi.org/10.1787/b741f39e-en. https://www.oecd-ilibrary.org/education/the-emergenceof-alternative-credentials_b741f39e-en (accessed 12.10.2022).
The OECD. Handbook and its checklist constitute a widely established starting point for the construction as well as evaluation of composite indicators, see for instance ÁlvarezDíaz et al. (2018, 6), Greco et al. (2019, 63f), Grupp and Schubert (2010, 69) and Ivaldi, Bonatti and Soliani (2016, 401).
Ulf-Daniel Ehlers. Higher creduation – degree or education? The rise of microcredentials and its consequences for the university of the future. https://doi.org/10.38069/edenconf-2018-ac-0059 (accessed 12.10.2022).
Carroll, William K. The corporate elite and the transformation of finance capital: a view from Canada. The Editorial Board of the Sociological Review. Published by Blackwell Publishing Ltd, 9600 Garsington Road, Oxford OX4 2DQ, UK and 350 Main Street, Malden, MA 02148, USA
Semyhina, T., Balaniuk, Yu. “Formuvannia polityky shchodo profesiinykh kvalifikatsii u konteksti hlobalnoi osvitnoi ta trudovoi mobilnosti”. [“Formation of policy on professional qualifications in the context of global educational and labor mobility”]. In: Modernizatsiia publichnoho upravlinnia v umovakh hlobalnykh zmin svitovoho prostoru. [Modernization of public administration in conditions of global changes in the world space]. Lviv-Torun: Liha-Pres, 2021: 109–136 [in Ukrainian].
Semyhina T., Rashkevych Yu. Mikrokvalifikatsii yak trend rozvytku suchasnoi bezperervnoi osvity. [Micro-qualifications as a development trend of modern continuous education]. (2022). https://www.researchgate.net/publication/359651073_mikrokvalifikacii_ak_trend_rozvitku_sucasnoi_bezperervnoi_osviti (accessed 8.10.2022) [in Ukrainian].