ВПЛИВ КОНВЕРГЕНЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТА УПРАВЛІНСЬКИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • Владислав Ігорович Маркуц Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine http://orcid.org/0000-0002-7625-4627
  • Олена Олександрівна Кизенко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine http://orcid.org/0000-0002-6109-4798

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2023.53.122.135

Ключові слова:

цифрова економіка, управлінські технології, підприємство торгівлі, ресурсне забезпечення підприємства, економічне управління, резильєнтність підприємства

Анотація

Метою дослідження є комплексний аналіз впливу конвергенції інформаційно-комунікаційних та управлінських технологій на функціонування підприємств торгівлі, визначення ключових напрямівв трансформаційних змін і перспектив реалізації адаптивних стратегій, що формуються внаслідок переосмислення комунікації між покупцями і продавцями. Узагальнено системні взаємозв’язки учасників процесів торгівлі в умовах цифровізації суспільства загалом; виявлено тенденції розвитку вітчизняного ринку роздрібної торгівлі та рівень готовності підприємств торгівлі до широкої інтеграції конвергентних технологій. Цінність статті полягає в інтердисциплінарному узагальненні релевантних результатів досліджень з економіки, менеджменту, інформаційних технологій та експертних опитувань у сфері торгівлі, що дозволило виявити ключові тренди у діяльності торговельних компаній, пов’язаних з технологічною конвергенцією. 

Біографії авторів

Владислав Ігорович Маркуц , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

аспірант кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (Київ, Україна)

Олена Олександрівна Кизенко, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (Київ, Україна)

Посилання

Fernandes, L. “The omni future of retail: 2023 outlook on e-commerce and in-store shopping”. NIQ 2023. URL: https://nielseniq.com/global/en/insights/analysis/2023/tl-theomni-future-of-retail- 2023-outlook-on-e-commerce-and-in-store-shopping/ (accessed 17.09.2023).

Antonjuk, Ja. M., Shindirovs’kij, І. M. “Tendencії rozvitku ritejlu v Ukraїnі” [“Retail development trends in Ukraine”]. Pіdpriєmnictvo і torgіvlja 24 (2019): 22-30. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2019_24_5 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Savytska, N., Chmil, H., Hrabylnikova, O., Pushkina, O., and Vakulich, M. «Behavioral Models for Ensuring the Security of Functioning and Organizational Sustainability of the Enterprise.» Journal of Security and Sustainability Issues 9(1) (2019):63-76. https://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(6).

Savic’ka, N. L., Prjadko, O. M., Sіrous, M. V. “Vpliv іnstrumentіv trejd-marketingu na spozhivchij vibіr”. [“Influence of trade marketing tools on consumer choice”]. Ekonomіchna strategіja і perspektivi rozvitku sferi torgіvlі ta poslug 2 (22) (2017): 293–304. https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/17538 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Chmіl’ G. L. “Transformacіja povedіnki ekonomіchnih sub’єktіv spozhivchogo rinku v umovah cifrovіzacії”. [“Transformation of the behavior of economic entities of the consumer market in the conditions of digitalization”] at Suchasnі realії fіnansovo-ekonomіchnogo rozvitku regіonіv, galuzej, pіdpriєmstv, bіznesu [Modern realities of financial and economic development of regions, industries, enterprises, business]: ed. L.M. Savchuk. Dnіpro: Porogi, 2020: 374–383. https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/6597 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Chmіl, G. L., Verzіlova, G. R. “Mіsce marketingovoi dіjalnostі u zabezpechennі ekonomіchnoho zrostannja torgovel’nogo pіdpriemstva”. [“The place of marketing activity in ensuring the economic growth of a trade enterprise”]. Pіdpriєmnictvo ta іnnovacії 10 (2019): 178–182. http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/254 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Proskurnina, N., Shtal, T., Slavuta, O., Serogina, D., and Bohuslavskyi, V. “Omnichannel Strategy of digital transformation of retail trade enterprise: From concept to implementation”. Studies of Applied Economics 39 (6) (2021). DOI: 10.25115/eea.v39i6.5238

Kawa, A., Wałęsiak, M. «Marketplace as a key actor in e-commerce value networks» Logforum 15(4) (2019): 521-529. DOI: https://doi.org/10.17270/J.LOG.2019.351.

Krutova, А., Kashchena, N., and Chmil, Н. “Enterprises’ economic activity stimulation as a driver of national economy sustainable development”. Economic strategy and prospects for the development of trade and services 1 (31) (2020): 162–173. https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/4254 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Davimuka, S. A., Fedulova, L. І., Popadinec,’ N. M. et al. Innovative development of trade enterprises: world trends and practice in Ukraine. Lviv: Dolishnyi Institute of Regional Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine, 2016. https://ird.gov.ua/irdp/p20160702.pdf (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Zharnіkova, V. V. “Svіtovі tendencії ta suchasnі realії rozvitku rozdrіbnoї torgіvlі v umovah cifrovoї ekonomіki”. [“World trends and modern realities of retail trade development in the digital economy”]. Efektivna ekonomіka 5 (2019). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7075 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Prosovich, O. P., Bocman, Ju. S. “Marketplejs jak dієvij іnstrument cifrovogo marketing”. [“Marketplace as an effective digital marketing tool”]. Vіsnik Nacіonal’nogo unіversitetu «L’vіvs’ka polіtehnіka». Serіja: Problemi ekonomіki ta upravlіnnja 2(897) (2018): 32-38. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPP_2018_2_6. (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (accessed 17.09.2023).

Verba, V., Kyzenko, O., and Hrebeshkova, O. “Change in Development Vectors of Ukrainian Enterprises in War Conditions”. 7th FEB International Scientific Conference «Strengthening Resilience by Sustainable Economy and Business — Towards the SDGs» / Zlatko Nedelko, Romana Korrez (ed.)16 May, 2023, Maribor, Slovenia, 321-329. https;//doi.org/10.188690/um.epf.3.2023

Savic’ka, N. L. “Drajveri ta bar’єri rozvitku onlajn-ritejlu: teoretiko-metodichnij aspect”. [“Drivers and barriers to the development of online retail: theoretical and methodological aspect”]. Business Іnform 10 (2014): 236–241. http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_10_40 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Sak, T. V., Hovhaljuk, D. O. “Elektronna torgіvlja v Ukraїnі: stan, tendencії, perspektivi rozvitku”. [“E-commerce in Ukraine: state, trends, development prospects”]. Marketing і cifrovі tehnologії 4(3) (2020): 3–85. https://mdtopu.com.ua/index.php/mdt/article/view/112 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian].

Statista. Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2023. https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-ecommercesales/#statisticContainer (accessed 17.09.2023)

Savic’ka, N. L., Polevich, K. V. “Pіdpriemnic’kij marketing u socіal’nіj merezhі Instagram”.

“Entrepreneurial marketing in the social network Instagram”]. Business Іnform 11 (2016): 419–424. http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2016_11_71 (accessed 17.09.2023) [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-16

Як цитувати

Маркуц , В. І., & Кизенко, О. О. (2024). ВПЛИВ КОНВЕРГЕНЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТА УПРАВЛІНСЬКИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ. Стратегія економічного розвитку України, 53, 122–135. https://doi.org/10.33111/sedu.2023.53.122.135

Номер

Розділ

Розвиток секторів і галузей економіки