ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЇ ПОВЕДІНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ В ОЦІНЮВАННІ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ

Автор(и)

  • Ірина Федорівна Радіонова Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0002-0941-2867
  • Віра Іванівна Усик Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0000-0002-0938-400X

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2023.53.203.217

Ключові слова:

теорія поведінкової економіки, , нормативний аспект теорії поведінкової економіки, дистанційна освіта

Анотація

Стаття презентує результати дослідження освітньої сфери з використанням ідей поведінкової економіки. Автори, по-перше, акцентували увагу на тих ідеях теорії поведінкової економіки, які стали ще актуальнішими у ХХІ ст. По-друге, була акцентована увага на двох ідеях поведінкової економіки, які, на думку авторів, мають найкращий аналітичний потенціал для оцінювання змін, що відбуваються в освіті. Йдеться про ідею «когнітивного упередження» і пов’язану з нею, так звану «взаємність» суб’єктів, а також про ідею «психологічних схильностей». Для оцінювання освітньої сфери з застосуванням згаданих ідей використаний прикладний інструментарій, а саме — «шкала оцінювання розбіжностей», кластерний аналіз та відповідна ідентифікація «профілів», а також регресійний аналіз схильностей викладачів та студентів. Поведінкові реакції основних учасників освітнього процесу — викладачів та студентів — вивчались на основі опитування за розробленою авторами анкетою. Анкета була присвячена ставленню до дистанційної форми навчання, важливість якої суттєво зросла для українських закладів вищої освіти. На основі аналізу даних соціологічного опитування з застосуванням прикладного інструментарію зроблені висновки про можливі способі вдосконалення продукту освітньої сфери. 

Біографії авторів

Ірина Федорівна Радіонова , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

доктор екон. наук, професор, професор кафедри економічної теорії, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (Київ, Україна)

Віра Іванівна Усик, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

доктор екон. наук, професор, професор кафедри національної економіки та публічного управління, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (Київ, Україна)

Посилання

Thaler, R. H. «Misbehaving: The making of behavioral economics». W W Norton & Co, 2015.

Kahneman, Daniel. «Thinking, Fast and Slow«. Farrar, Straus and Giroux, 2011.

Kahneman, Daniel, Sibony, Olivier, Sunstein, Cass R. «Noise: A Flaw in Human Judgment». William Collins, 2021.

Falk, A., Fischbacher, U. A «Theory of Reciprocity». Institute for Empirical Research in Economics University of Zurich. Working Paper Series 6 (2000).

Akerlof, George A. «Behavioral Macroeconomics and Macroeconomic Behavior». The American Economic Review 92, № 3 (2002): 411–433. http://www.jstor.org/stable/3083349 (accessed 01.10.2023).

Weixin, He, John, Xiao. «The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning». http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1285321.pdf (accessed 01.10.2023).

Aristovnik, Aleksander, Keržič, Damijana, Ravšelj, Dejan, Umek, Lan, Tomaževič, Nina. «Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective». Sustainability (2020). https://www.mdpi.com/2071-1050/12/20/8438 (accessed 01.10.2023).

«A thematic analysis of higher education students’ perceptions of online learning in Hong Kong under COVID-19: Challenges, strategies and support». Education and Information Technologies 27 (2022): 181–208. https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-021-10656-3 (accessed 01.10.2023).

Jyoti, Bania, Ishani, Banerje. «Impact of Covid-19 Pandemic on Higher Education: A Critical Review». https://www.guninetwork.org/report/impact-covid-19-pandemic-highereducation-critical-review (accessed 01.10.2023).

Mengistie, T. A. «Impacts of COVID-19 on the Ethiopian education system». Sci Insigt Edu Front 6(1) (2020): 569-578.

Bao, Wei. «COVID‐19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University». Human Behavior and Emerging Technologies Vol. 2, Issue 2. (2020): 113-115. https://www.researchgate.net/publication/340493657_COVID19_and_online_-teaching_in_higher_education_A_case_study_of_Peking_University (accessed 01.10.2023).

Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., et al. «A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis». Asian Journal of Distance Education 15(1) (2020): 1–126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572 (accessed 01.10.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-16

Як цитувати

Радіонова , І. Ф., & Усик, В. І. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЇ ПОВЕДІНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ В ОЦІНЮВАННІ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ. Стратегія економічного розвитку України, 53, 203–217. https://doi.org/10.33111/sedu.2023.53.203.217

Номер

Розділ

Освіта