КОМБІНАТОРИКА ТА КАСТОМІЗАЦІЯ ТЕХНІК КРЕАТИВНОСТІ ЗАЛЕЖНО ВІД ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОСТАВЛЕНИХ ЗАВДАНЬ З РОЗРОБКИ ІННОВАЦІЙ

Автор(и)

  • Юрій Володимирович Стасовський Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна http://orcid.org/0009-0006-5170-1140

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.106.119

Ключові слова:

техніки креативності, інновації, інновація продукту, технологічна інновація, розробка інновацій, типи інновацій, етапи інновацій, модель інновацій

Анотація

У статті досліджено техніки креативності, які використовуються під час розробки інновацій. Визначено проблеми, пов’язані з відбором релевантних технік креативності залежно від специфіки інновацій, що розробляються  Досліджено типи інновацій, різноманітні моделі та методи поділу процесу розробки інновацій на етапи. На основі проведеного дослідження запропоновано власний поділ на етапи процесу розробки інновацій. Розроблено комплексну модель інновацій, яка поєднує різні техніки креативності, їх елементи. Запропонована модель у вигляді матриці дає змогу залежно від типу інновацій, етапу на якому перебуває процес розробки інновацій, комбінувати найбільш ефективні елементи технік креативності. Використання запропонованої моделі інновацій дозволяє більш ефективно генерувати нові ідеї, розробляти і впроваджувати нові продукти та технології. 

Біографія автора

Юрій Володимирович Стасовський , Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

аспірант кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (м. Київ, Україна) 

Посилання

Sproule A. Thomas Alva Edison: The World’s Greatest Inventor (1st U.S. ed.). Woodbridge, CT: Blackbirch Press, 2000

Smith G. “Idea-generation techniques: a formulary of active ingredients”. The Journal of Creative Behavior 32 (2) (1998): 107-133.

Higgins James M. “101 Creative Problem Solving Techniques”. New Management Publishing Company (1994).

Schumpeter J. The theory of economic development / research on business profit, capital, interest and the business cycle. M: Progress, 1982

Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd Edition. https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/9789264013100-en.pdf (accessed: 15.04.2024).

Chengbin W. “Ideas and methods of lean and agile startup in the VUCA Era”. International Entrepreneurship and Management Journal 18 (2022): 1527–1544. https://doi.org/10.1007/s11365-022-00797-3

O’Reilly C. “The Three Stages of Disruptive Innovation: idea generation, incubation, and scaling”. California Management Review 61(3) (2019): 49-71.

The Stage-Gate Model. http://wiki.doing-projects.org/index.php/The_StageGate_Model (accessed 14.04.2024).

The Double Diamond Design Thinking Process and How to Use it. https://www.designorate.com/the-double-diamond-design-thinking-process-and-how-to-useit/ (accessed 15.04.2024).

William J. J. Gordon Synectics The Development of Creative Capacity. Harper & Row, Publishers, 1961

Brown T. Design Thinking in Business: From Developing New Products to Designing Business Models. Mann, Ivanov and Ferber, 2018.

Petrov V. M. Fundamentals of TRVZ. 3rd edition, revised and supplemented: textbook, 2023.

Method of focal objects. https://uk.wikipedia.org/wiki/-%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_%D1%84%D0%BE%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%BE%D0%B1%27%D1%94%D0-%BA%D1%82%D1%96%D0%B2 (accessed 13.04.2024).

Chernodubov R.D. “Functional-cost analysis as a tool for enterprise cost management”. Bulletin of the Eastern Ukrainian National University named after Volodymyr Dahl 4 (221) (2015).

Ishikawa diagram. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%96%-0%B0%D0%B3%D1%80-%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%86%D1%88%D0%B8%D-0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B8 (accessed 13.04.2024).

Economic model of lean production and services. https://business.diia.gov.ua/handbook/impact-investment/ekonomicna-model-osadlivogovirobnictva-ta-poslug (accessed 14.04.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Стасовський , Ю. В. (2024). КОМБІНАТОРИКА ТА КАСТОМІЗАЦІЯ ТЕХНІК КРЕАТИВНОСТІ ЗАЛЕЖНО ВІД ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОСТАВЛЕНИХ ЗАВДАНЬ З РОЗРОБКИ ІННОВАЦІЙ. Стратегія економічного розвитку України, 54, 106–119. https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.106.119

Номер

Розділ

Інноваційні імперативи та інвестиційна діяльність