СТРАТЕГУВАННЯ В ЕКОНОМІЦІ ВРАЖЕНЬ: ВІД ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ЦІННОСТІ ДО ЕМОЦІЙНОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33111/sedu.2025.56.023.040Ключові слова:
економіка вражень, стратегування, розвиток підприємства, емоційна цінність, управлінське консультування, сервіс-дизайн, клієнтський досвід, цифрова трансформаціяАнотація
У статті розглянуто стратегічні підходи до розвитку бізнесу в умовах економіки вражень. Об’єктом дослідження виступають процеси стратегічного розвитку підприємств в умовах зростання впливу емоційного споживання, предметом — створення емоційної цінності. Метою є розробка моделі стратегування, що враховує перехід від функціональної до емоційної диференціації. У дослідженні використано методи компаративного аналізу, дизайн-мислення та інтерпретативного моделювання. Результатом є авторська SENCE-модель стратегування з вбудованим консалтинговим супроводом, що пропонує практичні інструменти вимірювання досвіду клієнтів і формування сервісної логіки розвитку.
Посилання
Pine, B. J., and J. H. Gilmore. The ExperienceEconomy: WorkIsTheatre&Every Business a Stage. Boston: Harvard Business SchoolPress, 1999.
McKinsey& Company. “The State of Customer Experience.” 2022. https://www.mckinsey.com/business-functions/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-state-of-customer-experience (accessedMay 10, 2025).
Kotler, P., H. Kartajaya, and I. Setiawan. Marketing 4.0: MovingfromTraditional to Digital. Hoboken: Wiley, 2017.
Schmitt, B. H. ExperienceMarketing: Concepts, Frameworks and ConsumerInsights. Hanover: NowPublishers, 2011.
Gentile, C., N. Spiller, and G. Noci. “How to Sustain the Customer Experience: AnOverview of ExperienceComponentsthatCo-createValue with the Customer.” European Management Journal 25, no. 5 (2007): 395–410. https://doi.org/10.1016/j.emj.2007.08.005.
Lemon, K. N., and P. C. Verhoef. “Understanding Customer ExperienceThroughout the Customer Journey.” Journal of Marketing 80, no. 6 (2016): 69–96. https://doi.org/10.1509/jm.15.0420.
Kubr, M. Management Consulting: A Guide to the Profession. 4th ed. Geneva: International Labour Office, 2002.
Wright, C., and J. Kitay. “Spirits of Consultancy: EmployingOrganizationalDiscourse to Understand the InnovationTrajectory of Management Consultancy.” Organization 11, no. 1 (2004): 77–100. https://doi.org/10.1177/1350508404039657.
Baaij, M. G. AnIntroduction to Management Consultancy. London: SAGE Publications, 2014.
FEACO (EuropeanFederation of Management ConsultanciesAssociations). Survey of the European Management ConsultancyMarket 2023. Brussels: FEACO, 2023.
Havryliuk, O. V., and L. V. Pivniova. “Ekonomikavrazhen – novyikreatyvnуitrendturychnohobiznesu [The ExperienceEconomy – a NewCreativeTrendin the Tourism Business].” In Tezy dopovidei IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii-festyvaliu «Nematerialna kulturna spadshchyna yak suchasnyi turychnyi resurs: dosvid, praktyky, innovatsii» (Kyiv, 20–21 May 2021) [Proceedings of the 4th International Scientific and PracticalConference-Festival “IntangibleCulturalHeritageas a ModernTourist Resource: Experience, Practices, Innovations” (Kyiv, May 20–21, 2021)], 335–339. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM, 2021. https://tourlib.net/statti_ukr/gavryljuk6.htm (accessedMay 10, 2025). (in Ukrainian)
Ekonomika vrazhen i pryrodokorystuvannia: pryntsypy inkliuzyvnosti ta stalosti [The Experience Economy and Nature Management: Principles of Inclusiveness and Sustainability], editedby N. I. Khumarova. Kyiv: Instytut ekonomiky pryrodokorystuvannia ta staloho rozvytku NAN Ukrainy, 2021. (in Ukrainian)
Stickdorn, M., and J. Schneider. This Is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases. Amsterdam: BIS Publishers, 2011.
Verba, V. A., and O. M. Hrebeshkova. Upravlinnia rozvytkom kompanii [Company Development Management]. Kyiv: KNEU, 2011. (in Ukrainian)
Verba, V. A. Upravlinske konsultuvannia: kontseptsiia, orhanizatsiia, rozvytok [Management Consulting: Concept, Organization, Development]. Kyiv: KNEU, 2011.(in Ukrainian)
Kyzenko, O. O., O. M. Hrebeshkova, I. V. Kubareva, V. A. Verba, D. S. Lifintsev, and A. V. Gurenko. “Formation of the Ecosystem of the Educational Program Based on Social Networking Sites Technology.” Strategy of Economic Development of Ukraine 49 (2021): 138–155. https://doi.org/10.33111/sedu.2021.49.138.155.
Hrebeshkova, Olena. 2023. “SMART Technologies in modeling emotional and intellectual online course (example of Microsoft Teams”. Strategy of Economic Development of Ukraine 51 (March):164-75. https://doi.org/10.33111/sedu.2022.51.164.175 (in Ukrainian)
Verba, V., and O. Yaremenko. “Transformatsiia biznes-modeli strakhovoi kompanii za umov rozvytku ekosystem strakhuvannia [Transformation of the Business Model of anInsurance Company Under the Development of Insurance Ecosystems].” In Perspectives of Contemporary Science: Theory and Practice, 763–769. Lviv: SPC “Sciconf.com.ua”, 2024. https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/PERSPECTIVES-OF-CONTEMPORARY-SCIENCE-THEORY-AND-PRACTICE-24-26.06.24.pdf (accessedMay 10, 2025) (in Ukrainian)
Verba, V. A., and Yu. M. Haidamaka. “Marketing tools to strengthen the reputation of pharmaceutical companies in the context of digitalization” Efektyvna ekonomika, no. 11 (2020). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.11.24 (in Ukrainian)
Prahalad, C. K., and V. Ramaswamy. The Future of Competition: Co-CreatingUniqueValue with Customers. Boston: Harvard Business SchoolPress, 2004.
Hrebeshkova, O. M., O. V. Vostriakоv, and O. O. Kyzenko. “Vymirnyky rezultatіv stratehіchnoho protsesu na pidpryiemstvakh nevirobnychої sfery [Metrics for Strategic Process OutcomesinNon-ProductionEnterprises].” Strategy of Economic Development of Ukraine, no. 30 (2012): 144–151. (in Ukrainian)
Hrebeshkova, O., O. Kyzenko, and V. Verba. “Emergent Approach to Business Resilience: A Study of Ukrainian Enterprises.” Business: Theory and Practice 26, no. 1 (2025): 212–222. https://doi.org/10.3846/btp.2025.22798.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.