ВАРІАТИВНІСТЬ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ З ВИРОБНИЦТВА НЕДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2025.57.018.033

Ключові слова:

стратегія підприємства, стратегічне планування, позиціонування, бізнес-стратегія, конкурентні переваги, диференціація продукції, мінімізація витрат

Анотація

Доведено, що базові стратегії конкуренції — лідерство за витратами і диференціація продукції, мають спільний цільовий орієнтир на диференціацію діяльності суб’єктів ринку. Стратегія зосередження відіграє коригуючу роль і не має самостійного значення як джерело набуття конкурентної переваги, але дозволяє диференціювати конкурентні дії підприємств з урахуванням потреб окремих сегментів споживачів.

Зазначене дозволило трансформувати базові стратегії конкуренції у похідні засоби стратегічного управління на основі ідеї широкої диференціації, а саме: стратегію диференціації продукції по собівартості та стратегію диференціації продукції по її якості і споживчій цінності з тим чи іншим рівнем зосередження на сегментах споживачів.

Здійснено дослідження конкурентної готовності рудовидобувних підприємств щодо реалізації стратегії мінімізації витрат, як пріоритетного галузевого напряму конкурентного позиціонування. Показана проблемність реалізації даної стратегії рудовидобувними підприємствами з невеликими обсягами діяльності, які не мають можливості скористатися перевагами «кривої досвіду».

Обґрунтована можливість вирішення даної проблеми за рахунок фрагментованої диференціації продукції по якості на рівні окремих асортиментних позицій з пріоритетом на сегментну диференціацію споживачів.

Біографія автора

Андрій Ігорович Смолін , Національний університет «Острозька академія»

здобувач наукового ступеня PhD

Посилання

Porter, Michael. 1997. Stratehiia konkurentsii: metodyka analizu haluzei i konkurentiv [Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors]. Kyiv: Osnovy. [in Ukrainian].

Tompson, Arthur A., and A. J. Strickland. 2011. Strategic Management. 12th ed. New York: McGraw-Hill Companies. [in Ukrainian].

Traut, Jack, and Steve Rivkin. 2019. Dyferentsiujsia abo pomry [Differentiate or Die]. Kharkiv: Fabula. [in Ukrainian].

Traut, Jack. 2004. Traut pro stratehiiu: prorvatys u svidomist ta pidkoryty rynok [Trout on Strategy: How to Reach Customers’ Minds and Win Markets]. Translated by L. Savytska. Kyiv: Ahentsiia «Standart.» [in Ukrainian].

Barney, Jay. 1991. «Firm Resources and Sustained Competitive Advantage.» Journal of Management 17 (1): 99–120. https://doi.org/10.1177/014920639101700108.

Bogers, Marcel, Henry Chesbrough, Scott Heaton, and David J. Teece. 2019. «Strategic Management of Open Innovation: A Dynamic Capabilities Perspective.» California Management Review 62 (1): 77–94. https://doi.org/10.1177/0008125619885150.

de Palacios, Luis T. 2022. «In Mining, Not Everything Is a Circular Economy: Case Studies from the Iberian Pyrite Belt.» Resources Policy 78: Article 102863. https://doi.org/10.1016/j.resourpol.2022.102798.

Gillis, Andrew, John Steen, Andrew von Nordenflycht, and W. Scott Dunbar. 2023. «What Drives Shareholder Returns in Mining Companies?» Resources Policy 86 (Part A): Article 104217. https://doi.org/10.1016/j.resourpol.2023.104217.

Engebretsen, Rebecca Elisabeth Husebye, and Fritz Brugger. 2021. «Divergent Corporates: Explaining Mining Companies’ Divergent Performance in Health Impact Assessments.» Resources Policy 74: Article 102355. https://doi.org/10.1016/j.resourpol.2021.102355.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-18

Як цитувати

Смолін , А. І. (2025). ВАРІАТИВНІСТЬ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ З ВИРОБНИЦТВА НЕДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ. Стратегія економічного розвитку України, 57, 18–33. https://doi.org/10.33111/sedu.2025.57.018.033

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління