СТАТЕГІЧНА МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІНОЗЕМНИХ КОМПАНІЙ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Nataliia V. Shevchuk ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна
  • Vadim M. Rud ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", Україна
  • Vladislav U. Fesenko ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", Україна

Ключові слова:

стратегічна мотивація діяльності економічних суб’єктів, мотиви, ефекти прямих іноземних інвестицій, технологічний обмін, накопичення інвестицій

Анотація

У статті представлено результати узагальнення теоретичного доробку та аргументовано авторську позицію щодо змістовного наповнення терміну «стратегічна мотивація діяльності економічних суб’єктів». Визначено ключові особливості стратегічної мотивації іноземних компаній щодо виходу на зарубіжні ринки на основі логіки взаємозв’язку факторів, мотивів та ефектів діяльності. Практичний аспект дослідження представлено результатами аналізу мотивів та ефектів діяльності іноземних компаній в Україні, які було отримано на основі узагальнення бізнес-аналітики таких компаній як ArcelorMittal (металургійний бізнес), Luxoft (ІТ-бізнес), JTI (виробництво тютюнових виробів), SKF (виробництво підшипників, систем змащення і мехатроніки), Carlsberg та SUN InBev (пивний бізнес).

Біографії авторів

Nataliia V. Shevchuk, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри економіки та підприємництва

Vadim M. Rud, ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана"

магістрант факультету економіки та управління, програма «Менеджмент підприємницької діяльності»

Vladislav U. Fesenko, ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана"

студент факультету економіки та управління

Посилання

Blomstrom, Magnus, and Ari Kokko “Multinational Corporations and Spillovers.” Journal of Economic Surveys 3(1998): 247–277.

Bhagwati, Jagdish. In Defense of Globalization. Oxford, Oxford University Press, 2004.

Dunning, John, and Sarianna Lundan Multinational Enterprises and the Global Economy. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2008.

Kojima, Klyoshi, and Terutomo Ozawa “Micro- and macro-economic models of direct foreign investment: toward a synthesis.” Hitotsubashi Journal of Economics 25 (1984): 1–20.

Markusen, James. Multinational Firms and the Theory of International Trade Denver. Cambridge: MIT Press, 2004.

Rogatnev, Nikolay “Faktoryi, vliyayuschie na prinyatie resheniy o zarubezhnom investirovanii.” Problemyi sovremennoy ekonomiki: sbornik materialov XIX Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii (2014): 35-38 [in Russian].

Porter, Michael The Competitive Advantage of Nations. New York: Free Press, 1998.

Lukyanenko, Dmitriy G., and Anatoliy М. Poruchnik, eds. Globalnoe ekonomicheskoe razvitie: tendentsii, asimmetrii, regulirovanie [Global economic development: trends, asymmetries, regulation]. Kiev: KNEU, 2013 [in Russian].

Vyshnevska, Kateryna V. “Osoblyvosti otsiniuvannia adaptatsii za postindustrialnykh umov diialnosti pidpryiemstva”. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. 42 (2018): 58– 70 [in Ukrainian].

Lukianenko, Dmytro G., and Anatolii М. Poruchnyk, eds. Mizhnarodna ekonomika [International economics]. Kyiv: KNEU, 2014 [in Ukrainian].

Sumina, Olga N., and Yuriy Ya. Tkachuk “Razvitie ryinka tehnologicheskih innovatsiy v Ukraine v protsesse internatsionalizatsii nauki i tehnologiy”. Marketynh i menedzhment innovatsii. 2 (2011): 139–144 [in Russian].

Stoliarchuk, Yaroslava M. “Monopolizatsiia kapitalu i vyrobnytstva yak kliuchovyi komponent mekhanizmu hlobalnoho ekonomichnoho tsyklu”. Formuvannia rynkovoi ekonomiky. Spets. Vyp. (2010): 138–141 [in Ukrainian].

Poruchnyk, Anatolii M., and Yaroslava M. Stoliarchuk “Hlobalni imperatyvy transnatsionalizatsii natsionalnykh ekonomik”. Formuvannia rynkovoi ekonomiky. 21 (2009): 257–278 [in Ukrainian].

Strikha, Maksym “Ukrainska nauka pered vyklykamy” Dzerkalo tyzhnia. Ukraina. 8 (2012): https://dt.ua/SCIENCE/ukrayinska_nauka_pered_viklikami_.html (accessed April 04, 2019).

##submission.downloads##

Як цитувати

Shevchuk, N. V., Rud, V. M., & Fesenko, V. U. (2019). СТАТЕГІЧНА МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІНОЗЕМНИХ КОМПАНІЙ В УКРАЇНІ. Стратегія економічного розвитку України, 44, 50–62. вилучено із http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/192775

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління