ОПТИМІЗАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ВИТРАТ НА МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Dmytro A. Gorovyi Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Svitlana V. Chernobrovkina Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

Ключові слова:

маркетингові комунікації, витрати, машинобудівні підприємства, оптимізаційне моделювання, багатокритеріальна оптимізація

Анотація

Виходячи з впливу маркетингових комунікацій на економічний ефект діяльності підприємства, визначено оптимальний розмір витрат на них. Проведено оптимізаційне моделювання витрат на маркетингові комунікації на прикладі машинобудівних підприємств України з точки зору їх чистого фінансового результату, частки ринку, об’ємів реалізації продукції та марочного капіталу. Визначено показники діяльності машинобудівних підприємств для виконання оптимізації витрат на маркетингові комунікації за шість періодів. За визначеними показниками побудовано лінії трендів і визначено їх функції. Проведено нормалізацію функцій трендів для уникнення різниці у порядку чисел у показниках. Для визначення оптимального розміру маркетингових комунікацій використано метод багатокритеріальної оптимізації.

Біографії авторів

Dmytro A. Gorovyi, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор екон. наук, професор кафедри економіки та маркетингу

Svitlana V. Chernobrovkina, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

старший викладач кафедри економіки та маркетингу

Посилання

Vasylenko, D. V. «Pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstv mashynobuduvannia» [«Increasing the efficiency of the enterprises of mechanical engineering»]. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 22, (2012). [in Ukrainian]

Chorna, L. O. «Doslidzhennia faktoriv pokrashchennia prybutkovosti mashynobudivnoho pidpryiemstva» [«Investigation of the factors of improving the profitability of the machine-building enterprise»] URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3399. (accessed 07.03.2019) [in Ukrainian]

Karachyna, N. P. «Mashynobuduvannia Ukrainy: suchasnyi stan, tendentsii ta perspektyvy rozvytku za umov ekonomichnoi kryzy» [«Machine-building in Ukraine: the current state, trends and prospects of development in the conditions of the economic crisis»] Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". (2009). [in Ukrainian]

Noritsyna, N. I. Marketynhova polityka komunikatsii [Marketing Communications Policy]. K: MAUP, 2003. [in Ukrainian]

Horovyi, D.A. Virtualnyi kapital pidpryiemstva: problemy i perspektyvy yoho vykorystannia: monohrafiia [Virtual capital of the enterprise: problems and prospects of its use] Kh.: KhNADU, 2013. [in Ukrainian]

Zvit pro finansovi rezultaty [Statement of financial results] URL: http://www.turboatom.com.ua/. (accessed 17.03.2019) [in Ukrainian]

Zvit pro finansovi rezultaty [Statement of financial results] URL: https://electromashina.com.ua/. (accessed 17.03.2019) [in Ukrainian]

Rynkovi tsiny na aktsii pidpryiemstv [Market prices for shares of enterprises] URL: http://investfunds.ua/markets/stocks/. (accessed 10.04.2019) [in Ukrainian]

Ukrainska birzha [Ukrainian Exchange] URL: http://www.ux.ua/a7080. (accessed 10.04.2019) [in Ukrainian]

Tsyipkin, Ya.Z. «Stabilnyie adaptivnyie algoritmyi vektornoy optimizatsii» [«Stable adaptive algorithms for vector optimization»] Ekonomika i matematicheskie metodyi. (1978). [in Russian]

Bandi, B. Metodyi optimizatsii. Vvodnyiy kurs: per. s angl. [Optimization methods. Introductory course]. M.: Radio i svyaz. (1988). [in Russian]

##submission.downloads##

Як цитувати

Gorovyi, D. A., & Chernobrovkina, S. V. (2019). ОПТИМІЗАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ВИТРАТ НА МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ. Стратегія економічного розвитку України, 44, 91–101. вилучено із http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/192780

Номер

Розділ

Розвиток секторів і галузей економіки