ОРГАНІЧНИЙ РИНОК В УКРАЇНІ: АКТУАЛЬНІ ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Tetiana O. Zaichuk Кременчуцький університет економіки, інформаційних технологій і управління, Україна

Ключові слова:

органічний ринок, платоспроможний попит, конкурентні переваги, маркетингова логістика, ефективність

Анотація

У статті розглянуто передумови формування органічного сільськогосподарського сектору в Україні, його стан на теперішній час і тенденції подальшого розвитку. Визначено особливості українського органічного виробництва та способи розширення його конкурентних переваг. Представлено адаптований до умов економіки України напрям державної підтримки розвитку внутрішнього ринку органічної продукції. Сформульовано маркетингові характеристики органічних продуктів харчування як товару. Розглянуто можливі напрямки маркетингової кооперації операторів органічного ринку. Обґрунтовано необхідність конвергенції збутової, комунікаційної та логістичної функцій маркетингу на основі використання сучасних програмних засобів. Зроблено припущення про наявність причинно-наслідкового зв’язку між низьким рівнем доходів українських покупців та експортною орієнтацією виробників органічної продукції. Обґрунтовано необхідність вивчення впливу збільшення органічного експорту на темпи економічного зростання.

Біографія автора

Tetiana O. Zaichuk, Кременчуцький університет економіки, інформаційних технологій і управління

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу

Посилання

Orhanik v Ukraini [Organic in Ukraine]. Federatsiia orhanichnoho rukhu Ukrainy. http://www.organic.com.ua/uk [in Ukrainian]

Ukraintsi pasut zadnikh za spozhyvanniam orhanichnoi produktsii (2017). [Ukrainians eat the back for consumption of organic produse]. https://landlord.ua/marketoverview/ukraintsi-pasut-zadnih-za-spozhivannyam-organichnoyi-produktsyi/ [in Ukrainian]

Rozvytok orhanichnoho rynku — Ukraina ta svit (2018). [Ukraine and the world about the development of the Ukrainian market]. https://ukraine.fibl.org/fileadmin/documentsukraine/publications_presentations/Information_Note_2018.pdf [in Ukrainian]

Buha N., Yanenkova I. “Perspektyvy rozvytku orhanichnoho vyrobnytstva v Ukraini” [Prospects for the development of organic production in Ukraine]. Aktualni problemy ekonomiky. 2(164) (2015): 117–125. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2015_2_17 [in Ukrainian]

Zakharova, D. S. “Upravlinnia efektyvnistiu vyrobnytstva orhanichnoi produktsii” [Management of organic production efficiency]. Orhanichne vyrobnytstvo i prodovolcha bezpeka (2017): 381–384. — URL: organic.znau.edu.ua/images/experience/organic-2017pdf.pdf [in Ukrainian]

Stan orhanichnoho vyrobnytstva v Ukraini (analiz 5.11.2018) (2018). [The state of organic production in Ukraine]. https://agrarii-razom.com.ua/news-agro/stan-organichnogovirobnictva-v-ukraini-analiz-5-11-2018 [in Ukrainian]

Shveitsarsko-ukrainskyi proekt «Rozvytok orhanichnoho rynku v Ukraini» (2012– 2016) [Swiss-Ukrainian project “The development of the organic market in Ukraine” (2012– 2016)]. https://uk.wikipedia.org [in Ukrainian]

Ahroportal [The site Agroportal]. http://agroportal.ua/ua/news http://agroportal.ua/ ua/news [in Ukrainian]

Bilotkach, I. A. “Otsinka formalnykh i neformalnykh obmezhen rynku orhanichnoho ahrovyrobnytstva” [Estimation of formal and informal restrictions on organic farming market]. Ahrosvit. 11 (2017): 21–28. http://www.agrosvit.info/pdf/11_2017/5.pdf [in Ukrainian]

Lupenko Yu. O. “Formuvannia popytu ta propozytsii na rynku orhanichnoi produktsii” [Formation of demand and supply on the market of organic products]. Orhanichne vyrobnytstvo ta prodovolcha bezpeka. (2013): 5–9. znau.edu.ua/media/nauka_innovation/ organic/Organic_20132.pdf [in Ukrainian]

Serednii riven dokhodiv ukraintsiv sohodni nyzhchyi, nizh u krainakh Afryky, — ekonomist [The average income of Ukrainians today is lower than in African countries]. https://zik.ua/news/2018/03/07/seredniy_riven_dohodiv_ukraintsiv_sogodni_nyzhchyy_nizh_ u_krainah_afryky_1280929 [in Ukrainian]

Spysok krain Ievropy za serednoiu misiachnoiu zarplatneiu [List of European countries for the average monthly salary]. https//uk.wikipedia.org/wiki/Spysok_krain_ Yevropy_za_serednoiu_misiachnoiu_zarplatneiu [in Ukrainian]

Zaichuk, T. “Stratehichnyi marketynh orhanichnykh produktiv kharchuvannia” [Strategical marketing of organic food products]. Kyiv: KNEU (2012) [in Ukrainian]

Dynamika ta perspektyvy rozvytku rynku orhanichnoi produktsii v sviti ta v Ukraini [Dynamics and prospects of development of organic products market in the world and in Ukraine]. (2016). edclub.com.ua/analityka/dynamika-ta-perspektyvy-rozvytky-rynkuorganichnoyi-produkciyi-v-sviti-ta-v-ukrayini [in Ukrainian]

Ponad 95% ukrainskykh hromadian khochut spozhyvaty orhanichni produkty. [More than 95% of Ukrainian citizens want to consume organic products]. (2018) http://infoindustria.com.ua/ponad-95-ukrayinskih-gromadyan-hochut-vzhivati-organichniprodukti/ [in Ukrainian]

Martyniuk, M. P. “Derzhavne rehuliuvannia orhanichnoho vyrobnytstva: stan ta perspektyvy rozvytku” [State regulation of organic production: state and prospects of development]. Orhanichne vyrobnytstvo i prodovolcha bezpeka (2017): 5–10. organic.znau. edu.ua/images/experience/organic-2017-pdf.pdf [in Ukrainian]

Zavadska, Yu. S. “Formuvannia propozytsii u mezhakh rynku orhanichnoi ahroprodovolchoi produktsii” [Formation of a proposal within the market for organic agrifood products]. Orhanichne vyrobnytstvo i prodovolcha bezpeka. (2015): 130–136. znau.edu.ua/m-nauka/service-research-and-innovation/types-of-nauka-innovation/m-organicproduction/organichne-virobnitstvo-i-prodovolcha-bezpeka-materiali-dopovidej-uchasnikivnaukovo-praktichnoji-konferentsiji-2015 [in Ukrainian]

Hranovska, V. H. “Perspektyvy rozvytku rynku orhanichnoi produktsii v Ukraini” [Prospects for the development of the organic products market in Ukraine]. Ekonomika APK. 4 (2017): 31–40. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/ [in Ukrainian]

Savchuk, V. A. “Peredumovy formuvannia efektyvnoho marketynhovoho upravlinnia vyrobnytstvom orhanichnoi ahroprodovolchoi produktsii” [Prerequisites for the formation of an effective marketing management for the production of organic agri-food products]. Orhanichne vyrobnytstvo i prodovolcha bezpeka. (2015): 305–309. znau.edu.ua/mnauka/service-research-and-innovation/types-of-nauka-innovation/m-organic-production/ organichne-virobnitstvo-i-prodovolcha-bezpeka-materiali-dopovidej-uchasnikiv-naukovopraktichnoji-konferentsiji-2015 [in Ukrainian]

Maslovska, L. Ts., Savchuk V. A. “Formuvannia systemy marketynhovoho upravlinnia orhanichnym vyrobnytstvom ta rynkom” [Formation of the marketing management system for organic production and market]. Orhanichne vyrobnytstvo i prodovolcha bezpeka. (2017): 279–283. organic.znau.edu.ua/images/experience/organic2017-pdf.pdf

Bazhal Yu. M., Mykhalevych, M. V. “Shliakhy pidvyshchennia vartosti liudskoho kapitalu v perekhidnii ekonomitsi” [Ways to increase the cost of human capital in a transition economy]. Ekonomika i prohnozuvannia: nauk. zhurnal — Kyiv: IEP NANU (2009): 5–32. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Як цитувати

Zaichuk, T. O. (2019). ОРГАНІЧНИЙ РИНОК В УКРАЇНІ: АКТУАЛЬНІ ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. Стратегія економічного розвитку України, 44, 102–118. вилучено із http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/192781

Номер

Розділ

Розвиток секторів і галузей економіки