КОНКУРЕНТНА ПОЗИЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА: ПРОТИРІЧЧЯ ЗМІСТОВНОГО НАПОВНЕННЯ, ВИДИ ТА ОБ’ЄКТИ СПРЯМУВАННЯ
Ключові слова:
конкурентне позиціонування, конкурентна позиція, конкурентоспроможність, конкуренція, підприємствоАнотація
Визначено суть конкурентного позиціонування та його види, ідентифіковано об’єкти конкурентного позиціонування, що обумовило необхідність виокремлення понять споживчого і поведінкового позиціонування підприємства. З’ясовано об’єкти спрямування та змістовне наповнення споживчого і поведінкового позиціонування. Суть конкурентної позиції представлено як результат процесу конкурентного позиціонування, що має різні змістовні форми, які відображають систему управлінських зусиль, спрямованих на формування необхідного підприємству уявлення у цільових об’єктів позиціонування. Доведено змістовну відмінність і прикладну різнорідність застосування понять конкурентної позиції і конкурентоспроможності підприємства, прикладна конкретизація яких виявляється у якісному та кількісному вимірах. Обґрунтовано доцільність диференційованого сприйняття стратегічного і поточного конкурентного позиціонування, що в управлінській практиці трансформуються у відповідні конкурентні позиції і співвідносяться як цільовий та сформований у свідомості об’єктів позиціонування образ підприємства.Посилання
Azoev, H. L. Konkurentnye preymushhestva fyrmy. [Firm competitive advantages] M.: Typohrafyya Novosty, 2006. [in Russian].
Bondarenko, L. A. «Pobudova systemy ryzyk-menedzhmentu v komercijnomu banku.« [«Building a risk management system in a commercial bank«]. FinansyUkrayiny. 9 (2003): 85-93. [in Ukrainian].
Dolzhans»kyj, I. Z., and Zahorna, T. O. Konkurentospromozhnist’ pidpryyemstva. [Competitiveness of the enterprise]. K.: Centr navch. lit., 2006. [in Ukrainian].
Klymenko, S. M., Dubrova, O. S., Barabas, D. O., Omelyanenko, T. V., and Vakulenko, A. V. Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva. [Managing the competitiveness of the enterprise]. Kyiv: KNEU, 2006. [in Ukrainian].
Mazylkyna, E. Y., and Panychkyna, H. H. Upravlenye konkurentosposobnostiyu. [Competitiveness Management ]. M.: Omeha-L, 2009. [in Russian].
O’Shonessy Dzh. Konkurentniy marketing: strategycheskiy podhod. [Competitive marketing: a strategic approach]. SPb.: Pyter, 2001. [in Russian].
Trydid, O., and Vovk, V. «Analiz konkurentnoii pozycii bankiv u suchasnih umovah vedennia bankivskoho biznesu«. [«Analysis of the competitive position of banks in the current conditions of conducting banking business«]. Bankivska sprava, 4 (2009): 26-28. [in Ukrainian].
Fatxutdinov, R. A., and Osovska H. V. Upravlinnya konkurentozdatnistyu orhanizacii. [Managing the competitiveness of the organization]. Kyiv: Kondor, 2009. [in Ukrainian].
Xulej H., Sonders D., and Pyrsy N. Marketynhovaya stratehyya y konkurentnoe pozycyonyrovanye. [Marketing Strategy and Competitive Positioning]. Dnepropetrovsk: Balans Byznes Buks, 2005. [in Russian].
Shevcova, O. J., and Nor, H. V. «Konkurentna pozyciya banku yak osnova upravlinnya finansovoyu stijkistyu«. [«Competitive position of the bank as the basis of financial stability management«]. Visnyk DNU. Seriya Ekonomika. T. 20, no. 10/1. Vol. 6(1) (2012): 8894. [in Ukrainian].
Kotler, P.C. Marketing Management: Analysis, planning, implementation and control, 9th edn, Hemel Hempstead: Prentice Hall International, 1997.
Ries, A., and Traut, j. Positioning: The battle for your mind. New York: McGraw-Hill, 1982.