КОНКУРЕНТНА ПОЗИЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА: ПРОТИРІЧЧЯ ЗМІСТОВНОГО НАПОВНЕННЯ, ВИДИ ТА ОБ’ЄКТИ СПРЯМУВАННЯ

Ihor V. Smolin

Анотація


Визначено суть конкурентного позиціонування та його види, ідентифіковано об’єкти конкурентного позиціонування, що обумовило необхідність виокремлення понять споживчого і поведінкового позиціонування підприємства. З’ясовано об’єкти спрямування та змістовне наповнення споживчого і поведінкового позиціонування. Суть конкурентної позиції представлено як результат процесу конкурентного позиціонування, що має різні змістовні форми, які відображають систему управлінських зусиль, спрямованих на формування необхідного підприємству уявлення у цільових об’єктів позиціонування.  Доведено змістовну відмінність і прикладну різнорідність застосування понять конкурентної позиції і конкурентоспроможності підприємства, прикладна конкретизація яких виявляється у якісному та кількісному вимірах. Обґрунтовано доцільність диференційованого сприйняття стратегічного і поточного конкурентного позиціонування, що в управлінській практиці трансформуються у відповідні конкурентні позиції і співвідносяться як цільовий та сформований у свідомості об’єктів позиціонування образ підприємства.

Ключові слова


конкурентне позиціонування; конкурентна позиція; конкурентоспроможність; конкуренція; підприємство

Повний текст:

PDF

Посилання


Azoev, H. L. Konkurentnye preymushhestva fyrmy. [Firm competitive advantages] M.: Typohrafyya Novosty, 2006. [in Russian].

Bondarenko, L. A. «Pobudova systemy ryzyk-menedzhmentu v komercijnomu banku.« [«Building a risk management system in a commercial bank«]. FinansyUkrayiny. 9 (2003): 85-93. [in Ukrainian].

Dolzhans»kyj, I. Z., and Zahorna, T. O. Konkurentospromozhnist’ pidpryyemstva. [Competitiveness of the enterprise]. K.: Centr navch. lit., 2006. [in Ukrainian].

Klymenko, S. M., Dubrova, O. S., Barabas, D. O., Omelyanenko, T. V., and Vakulenko, A. V. Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva. [Managing the competitiveness of the enterprise]. Kyiv: KNEU, 2006. [in Ukrainian].

Mazylkyna, E. Y., and Panychkyna, H. H. Upravlenye konkurentosposobnostiyu. [Competitiveness Management ]. M.: Omeha-L, 2009. [in Russian].

O’Shonessy Dzh. Konkurentniy marketing: strategycheskiy podhod. [Competitive marketing: a strategic approach]. SPb.: Pyter, 2001. [in Russian].

Trydid, O., and Vovk, V. «Analiz konkurentnoii pozycii bankiv u suchasnih umovah vedennia bankivskoho biznesu«. [«Analysis of the competitive position of banks in the current conditions of conducting banking business«]. Bankivska sprava, 4 (2009): 26-28. [in Ukrainian].

Fatxutdinov, R. A., and Osovska H. V. Upravlinnya konkurentozdatnistyu orhanizacii. [Managing the competitiveness of the organization]. Kyiv: Kondor, 2009. [in Ukrainian].

Xulej H., Sonders D., and Pyrsy N. Marketynhovaya stratehyya y konkurentnoe pozycyonyrovanye. [Marketing Strategy and Competitive Positioning]. Dnepropetrovsk: Balans Byznes Buks, 2005. [in Russian].

Shevcova, O. J., and Nor, H. V. «Konkurentna pozyciya banku yak osnova upravlinnya finansovoyu stijkistyu«. [«Competitive position of the bank as the basis of financial stability management«]. Visnyk DNU. Seriya Ekonomika. T. 20, no. 10/1. Vol. 6(1) (2012): 8894. [in Ukrainian].

Kotler, P.C. Marketing Management: Analysis, planning, implementation and control, 9th edn, Hemel Hempstead: Prentice Hall International, 1997.

Ries, A., and Traut, j. Positioning: The battle for your mind. New York: McGraw-Hill, 1982.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


e-mail: sedu@kneu.ua