КОНКУРЕНТНА ПОЗИЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА: ПРОТИРІЧЧЯ ЗМІСТОВНОГО НАПОВНЕННЯ, ВИДИ ТА ОБ’ЄКТИ СПРЯМУВАННЯ

Автор(и)

  • Ihor V. Smolin ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", Україна

Ключові слова:

конкурентне позиціонування, конкурентна позиція, конкурентоспроможність, конкуренція, підприємство

Анотація

Визначено суть конкурентного позиціонування та його види, ідентифіковано об’єкти конкурентного позиціонування, що обумовило необхідність виокремлення понять споживчого і поведінкового позиціонування підприємства. З’ясовано об’єкти спрямування та змістовне наповнення споживчого і поведінкового позиціонування. Суть конкурентної позиції представлено як результат процесу конкурентного позиціонування, що має різні змістовні форми, які відображають систему управлінських зусиль, спрямованих на формування необхідного підприємству уявлення у цільових об’єктів позиціонування.  Доведено змістовну відмінність і прикладну різнорідність застосування понять конкурентної позиції і конкурентоспроможності підприємства, прикладна конкретизація яких виявляється у якісному та кількісному вимірах. Обґрунтовано доцільність диференційованого сприйняття стратегічного і поточного конкурентного позиціонування, що в управлінській практиці трансформуються у відповідні конкурентні позиції і співвідносяться як цільовий та сформований у свідомості об’єктів позиціонування образ підприємства.

Біографія автора

Ihor V. Smolin, ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана"

доктор екон. наук, професор, професор кафедри стратегії бізнесу

Посилання

Azoev, H. L. Konkurentnye preymushhestva fyrmy. [Firm competitive advantages] M.: Typohrafyya Novosty, 2006. [in Russian].

Bondarenko, L. A. «Pobudova systemy ryzyk-menedzhmentu v komercijnomu banku.« [«Building a risk management system in a commercial bank«]. FinansyUkrayiny. 9 (2003): 85-93. [in Ukrainian].

Dolzhans»kyj, I. Z., and Zahorna, T. O. Konkurentospromozhnist’ pidpryyemstva. [Competitiveness of the enterprise]. K.: Centr navch. lit., 2006. [in Ukrainian].

Klymenko, S. M., Dubrova, O. S., Barabas, D. O., Omelyanenko, T. V., and Vakulenko, A. V. Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva. [Managing the competitiveness of the enterprise]. Kyiv: KNEU, 2006. [in Ukrainian].

Mazylkyna, E. Y., and Panychkyna, H. H. Upravlenye konkurentosposobnostiyu. [Competitiveness Management ]. M.: Omeha-L, 2009. [in Russian].

O’Shonessy Dzh. Konkurentniy marketing: strategycheskiy podhod. [Competitive marketing: a strategic approach]. SPb.: Pyter, 2001. [in Russian].

Trydid, O., and Vovk, V. «Analiz konkurentnoii pozycii bankiv u suchasnih umovah vedennia bankivskoho biznesu«. [«Analysis of the competitive position of banks in the current conditions of conducting banking business«]. Bankivska sprava, 4 (2009): 26-28. [in Ukrainian].

Fatxutdinov, R. A., and Osovska H. V. Upravlinnya konkurentozdatnistyu orhanizacii. [Managing the competitiveness of the organization]. Kyiv: Kondor, 2009. [in Ukrainian].

Xulej H., Sonders D., and Pyrsy N. Marketynhovaya stratehyya y konkurentnoe pozycyonyrovanye. [Marketing Strategy and Competitive Positioning]. Dnepropetrovsk: Balans Byznes Buks, 2005. [in Russian].

Shevcova, O. J., and Nor, H. V. «Konkurentna pozyciya banku yak osnova upravlinnya finansovoyu stijkistyu«. [«Competitive position of the bank as the basis of financial stability management«]. Visnyk DNU. Seriya Ekonomika. T. 20, no. 10/1. Vol. 6(1) (2012): 8894. [in Ukrainian].

Kotler, P.C. Marketing Management: Analysis, planning, implementation and control, 9th edn, Hemel Hempstead: Prentice Hall International, 1997.

Ries, A., and Traut, j. Positioning: The battle for your mind. New York: McGraw-Hill, 1982.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-21

Як цитувати

Smolin, I. V. (2018). КОНКУРЕНТНА ПОЗИЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА: ПРОТИРІЧЧЯ ЗМІСТОВНОГО НАПОВНЕННЯ, ВИДИ ТА ОБ’ЄКТИ СПРЯМУВАННЯ. Стратегія економічного розвитку України, 43, 46–56. вилучено із http://sedu.kneu.edu.ua/article/view/194595

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління