ОРГАНІЗАЦІЯ КРИЗОВИХ КОМУНІКАЦІЙ В РЕПУТАЦІЙНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ
Ключові слова:
довіра, стейкхолдери, антикризова команда, попередження кризи, антикризове управлінняАнотація
Стаття присвячена проблемі збереження репутації підчас кризи. Цілями дослідження є критичний аналіз і узагальнення представлених в науковій літературі поглядів на те, як правильно організовувати антикризові комунікації задля збереження репутації компанії. В ході обґрунтування етапів процесу організації антикризового репутаційного менеджменту запропоновано структурувати його на: докризову підготовку, безпосередньо кризове реагування та пост-кризовий аналіз. Докризова підготовка є найбільш трудомістким процесом й включає такі підетапи, як: 1) визначення складу антикризової команди; 2) «інвентаризація» комунікативних вмінь і подальша підготовка та навчання членів антикризової команди компанії ( з акцентом на підготовці прес-секретаря); 3) створення систем розповсюдження повідомлень і моніторингу їх впливу на ключові стейкхолдерські аудиторії; 4) визначення стейкхолдерів (зацікавлені сторони, цільові аудиторії), з якими необхідно буде комунікувати під час кризової події; 5) розробка заздалегідь ключових повідомлень (перші заяви від керівництва компанії в разі настання кризи). Безпосередньо антикризове реагування включає: розпізнання кризи, адаптації ключових повідомлень та їх поширення, моніторинг реакції стейкхолдерів. Пост-кризовий аналіз включає інвентаризацію зробленого підчас кризи й аналіз з позиції правильності / помилковості та наступне покращення готовності до кризи.Посилання
Zaman, Arif. Reputational Risk: How to Manage for Value Creation. London: FT Prentice Hall, 2004.
Bonini, Sheila, David Court, and Alberto Marchi. «Rebuilding Corporate Reputations.» McKinsey & Company. Accessed May 6, 2018. https://www.mckinsey.com/featuredinsights/leadership/rebuilding-corporate-reputations.
Haggerty, James F. Chief Crisis Officer: Structure and Leadership for Effective Communications Response. Chicago, IL: ABA, 2017.
Sitrick, Michael S. The Fixer: Secrets for Saving Your Reputation in the Age of Viral Media. Washington, DC: Regnery Publishing, a Division of Salem Media Group, 2018.
Fearn-Banks, Kathleen. Crisis Communications: A Casebook Approach. London: Routledge, 2016.
Zaremba, Alan Jay. Crisis Communication: Theory and Practice. New York, NY: Routledge, an Imprint of the Taylor, 2015.
Fink, Steven. Crisis Communications: The Definitive Guide to Managing the Message. New York: McGraw-Hill Education, 2013.
Стратегія економічного розвитку України. № 42 (2018) 56
Aula, Pekka. The Reputable Firm: How Digitalization of Communication Is Revolutionizing Reputation Management. Cham: Springer, 2016.
Derevianko, O.H. «System of enterprise reputation management.» Business Inform, no. 3 (2014): 381–386
Derevianko, O.H. «The logic of formation of the company’s reputation management system.» Strategy of Economic Development of Ukraine, no. 41 (2017): 5–14.