ВЗАЄМОДІЯ УНІВЕРСИТЕТУ ІЗ ЦІЛЬОВИМИ АУДИТОРІЯМИ НА ЗАСАДАХ ТЕОРІЇ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА ТА ТЕОРІЇ СТЕЙКХОЛДЕРІВ: ОЦІНКА СТАНУ ТА НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ
Ключові слова:
взаємодія, цільова аудиторія університету, теорія поведінки споживача, теорія стейкхолдерівАнотація
Виходячи із конкурентного розвитку ринку освітніх послуг запропоновано системно розглядати процес взаємодії університету як закладу вищої освіти (ЗВО) із його ключовою цільовою аудиторією — студентами. Визначено особливості взаємодії університету та студентів на різних етапах: під час вступної кампанії, під час навчання й після його закінчення. Підхід до оцінювання реакцій споживача освітніх послуг адаптовано із урахуванням особливостей цієї сфери та запропоновано аналізувати поведінку студентів через різні рівні сприйняття — когнітивний, афективний та поведінковий із відповідними показниками. На основі розробленої системи показників проведено оцінювання реакцій студентів як споживачів освітніх послуг та здійснено аналіз результатів. Виявлено проблемні зони й перспективні напрями розвитку взаємодії університету та студенів, ідентифіковано ключових стейкхолдерів процесу.Посилання
Batalova, O.S. Spetsyfyka marketynhovykh kommunykatsyi na rynke obrazovatelnykh usluh. Ekonomycheskaia nauka y praktyka: materyaly mezhdunar. nauch. konf. Chyta: Molodoi uchenyi, 2012: 110–114.
Blekuell R., P. Mynyard, Dzh. Endzhel. Povedenye potrebytelei. SPb.: Pyter, 2007.
Vostriakov O. V., Hrebeshkova O. M., Reshetniak T. I. Tsinnisna propozytsiia mahistratury: rezultaty empirychnoho doslidzhennia. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. Vol. 26-27 (2010): 191-199.
Vostriakov O. V., Hrebeshkova O. M. Stratehichni nastanovy rozvytku universytetu: informatsiino-znannievyi kontekst. Formuvannia rynkovoi ekonomiky. Vol. 26 (2011): 305313.
Hatsenko L. V. Teoriia zatsikavlenykh storin (steikkholderiv): istoriia rozvytku ta problemni pytannia dlia podalshykh doslidzhen. Vodnyi transport. Vol. 1 (2016): 156-160. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vodt_2016_1_27.
Hrebeshkova O. M. Stratehichnyi protses u vyshchomu navchalnomu zakladi: neobkhidnist ta peredumovy vprovadzhennia. Formuvannia rynkovoi ekonomiky. Vol. 23 (2010): 251-260.
Dykyi I. Analiz rynku vyshchoi osvity v Ukraini. Ofitsiinyi sait Reitynhovoho ahentstva «Kredyt-Reitynh». http://www.credit-rating.ua/ua/analytics/analyticalarticles/12833/
Zakharova Y. V. Marketynh obrazovatelnykh usluh. Ulianovsk: UlHTU, 2008.
Batalova O. S. Spetsyfyka marketynhovykh kommunykatsyi na rynke obrazovatelnykh usluh. Ekonomycheskaia nauka y praktyka : materyaly mezhdunar. nauch. konf. (h. Chyta, fevral 2012 h.). Chyta : Yzdatelstvo Molodoi uchenyi (2012): 110–114.
Krykun O.A. Problemy osvitnikh posluh v pidhotovtsi vysokokvalifikovanykh kadriv. http://www.confcontact.com/20110225/pe1_krikun.html
Ofitsiina storinka informatsiinoi systemy «Konkurs». http://www.vstup.info
Servis poshuku abituriientiv 2012-2015 http://abit-poisk.org.ua/
Lamben Zh.-Zh. Menedzhment, oryentyrovannyi na rynok. SPb. : Pyter, 2006.
Blekuell R., P. Mynyard, Dzh. Эndzhel. Povedenye potrebytelei. Spb.: Pyter, 2007.
Sahaidak M. P. Doslidzhennia chynnykiv vplyvu na povedinku spozhyvachiv osvitnikh posluh. Stratehiia pidpryiemstva: zmina paradyhmy upravlinnia ta innovatsiini rishennia dlia biznesu: zb. materialiv Mizhnar. nauk.-prakt. konf. K.: KNEU (2013): 5
Sotsiolohiia. Modulnyi kurs. Kh.: Torsinh plius, 2009.
Shevchenko D.A. Obrazovatelnye usluhy: osobennosty proyzvodstva y predostavlenyia. http://shevm.blogspot.com/2011/04/blog-post_3439.html.
Handbook Of Consumer Motivations. Donald Blankertz-Ernest Dichter. Journal Of Marketing Research (1964).
Projective Techniques in Market Research: Valueless Subjectivity or Insightful Reality? A Look At the Evidence For the Usefulness, Reliability and Validity Of Projective Techniques in Market Research. Clive Boddy. International Journal Of Market Research (2005).
Pratt C., K. Koffka Principles Of Gestalt Psychology. The American Journal Of Psychology (1936).
A Guide To the Project Management Body Of Knowledge (pmbok® Guide). Project Management Institute, Inc. (2013).