ОБҐРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ ПОБУДОВИ РЕЙТИНГУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДЛЯ АБІТУРІЄНТІВ ТА РОБОТОДАВЦІВ
Ключові слова:
якість освітніх послуг, академічний рейтинг, репутація університетівАнотація
Стаття присвячена проблемі забезпечення і контролю якості освітніх послуг. Цілями дослідження є аналіз і узагальнення вітчизняного досвіду побудови рейтингів вузів, наступне доповнення його аналізом закордонних рейтингів і розробка пропозицій щодо методики побудови рейтингу закладів вищої освіти (ЗВО) України для абітурієнтів та роботодавців. В ході обґрунтування методики побудови рейтингу закладів вищої освіти для абітурієнтів та роботодавців запропоновано використовувати такі критерії рейтингування: 1) показник частки викладачів з вченим званням (або / та науковим ступенем) у викладацькому персоналі вузу; 2) рівень підготовки вступників, статистично вимірюваним показником якого є бал ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання); 3) частка студентів, залучених до наукової діяльності (у загальній кількості студентів у вузі); 4) частка студентів, що пройшли стажування — критерій, що свідчить про професійну підготовленість студентів / випускників університету; 5) крім статистично оцінюваних показників якості освітніх послуг, пропонується звернутись також до експертної оцінки роботодавцями професійних навичок випускників вузів.Посилання
Pavlenko, A.V. «Market Development of High Education Services: Actual Trends and Forecasts.» Strategy of Economic Development of Ukraine, no. 41 (2017): 89–98.
«Best universities for graduate jobs: Global University Employability Ranking 2017.» Times Higher Education (THE). November 20, 2017. Accessed May 05, 2018.
«QS Graduate Employability Rankings 2017 — Overview.» QS. May 04, 2017. Accessed December 05, 2018. http://www.qs.com/qs-graduate-employability-rankings-2017-overview/.
«World University Rankings.» Times Higher Education (THE). September 23, 2016. Accessed May 05, 2018. https://www.timeshighereducation.com/world-universityrankings/2017/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats
«Top-50 vyshiv Ukrainy za otsinkamy robotodavtsiv.» Vyshcha osvita. Accessed May 5, 2018. http://vnz.org.ua/statti/10201-top-50-vyshiv-ukrayiny-za-otsinkamy-robotodavtsiv
«TOP-10 vuziv Ukrainy na dumku robotodavtsiv.» Ukrainska pravda. Accessed May 5, 2018. http://life.pravda.com.ua/society/2013/04/5/125807/.
«Konsolidovanyi reitynh vuziv Ukrainy 2017 roku.» Osvita.UA. Accessed May 5, 2018. http://ru.osvita.ua/vnz/rating/51741/.
«Top-200 krashchykh universytetiv Ukrainy.» Euroosvita. Accessed May 5, 2018. http://www.euroosvita.net/index.php/?category=28&id=1095.
«US News Best Global Universities | US News Education.» U.S. News & World Report. Accessed May 5, 2018. https://www.usnews.com/education/best-global-universities/rankings.
«ARWU World University Rankings 2017 | Academic Ranking of World Universities.» Academic Ranking of World Universities — 2003 | Top 500 Universities | Shanghai Ranking — 2013 | World University Ranking — 2003. Accessed May 5, 2018. http://www.shanghairanking.com/.
«QS World University Rankings 2018.» Top Universities. November 22, 2017. Accessed May 5, 2018. https://www.topuniversities.com/university-rankings/worlduniversity-rankings/2018.
«Kak sostavljalsja rejting: procedura i metodologija.» Rejtingovoe agentstvo RAEX («Jekspert RA»). Accessed May 5, 2018. https://raexpert.ru/rankings/vuz/method.
«Metodika i procedury formirovanija Nacional’nogo rejtinga universitetov (NRU 2017).» Accessed May 5, 2018. http://www.univer-rating.ru/txt.asp?rbr=30&txt=Rbr30Text9318&lng=0.
«Moskovskij mezhdunarodnyj rejting universitetov «Tri missii universiteta».» Accessed May 5, 2018. https://mosiur.org/methods/methodology/.