ПІДХОДИ ДО КЛАСИФІКАЦІЇ ІННОВАЦІЙ В СФЕРІ РІТЕЙЛУ
Ключові слова:
інновації, рітейл, класифікація інновацій, ланцюг створення цінностіАнотація
Стаття присвячена визначенню сутності та видів інновацій у сфері рітейлу на основі існуючих наробок та досліджень щодо інновацій та інноваційної діяльності, а також, адаптації результатів цих досліджень задля класифікації інновацій у сфері рітейлу. Важливим є розуміння класифікації та окремих видів інновацій, особливо тих, які стосуються клієнтського досвіду, адже саме клієнтський досвід наразі є одним з найважливіших напрямів активізації інноваційної діяльності рітейлерів. Співвіднесено класифікацію інновацій з рівнями управління інноваціями на кожному етапі ланцюга створення цінності в рітейлі. Результати дослідження можуть стати основою для стратегічних та операційних рішень щодо впровадження інновацій на кожній ланці зазначеного ланцюга.Посилання
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny. [State Statistics Service of Ukraine]. http://www.ukrstat.gov.ua/. (accessed October 18, 2019). [in Ukrainian]
Rodriguez, M., F. Paredes, & G. Yi. “Towards Future Customer Experience: Trends and Innovation in Retail.” Foresight and STI governance 10, no. 3 (2016): 18–28.
Vaschenko, N. “Sutnist innovatsiy torgovelnogo pidpriemstva.” [“The essence of trading enterprise innovation”]. Teoretychni ta prikladni pitannya ekonomiki, 1(28) (2014): 369–381. [in Ukrainian]
Śmigielska, Grażyna, & Orzeł, Karolina. “Innovations in the Retail Sector and Their Influence on the Market.” Handel Wewnętrzny, no. 5 (2015): 338-346.
Lvova, T. N., & Semenova, I. A. “Innovatsiyi v torgovomu protsesi riteylu.” [Retail Trading Innovation]. Vysnik udmurtskogo universitetu. Ekonomika ta pravo, 25 (2015): 27–32. [in Ukrainian]
Kavtaradze, L. “Innovatsii v sovremennoy roznichnoy torgovle.” [“Innovation in modern retail”]. Resursyi, Informatsiya, Snabzhenie, Konkurentsiya, no. 3 (2014): 170. [in Russian]
Chernyavska, M. Z. “Sutnist Innovatsiy torgovelnogo pidpriemstva.” [“The essence of trading enterprise innovation”]. Naukoviy visnik Mukachivskogo derzhavnogo universitetu, no. 1(7), (2017): 102–107. [in Ukrainian]
Blondo, E. “Innovatsii v roznichnoy torgovle.” [“Retail Innovation”]. Bysnes-journal, no. 5 (2005): 48–51. [in Russian]
Semyonova, T. “Prodaet frukty i ovoschi po vsemu miru, no v Ukraine ne rabotaet printsipialno: istoriya Maksima Kulika.” [“Sells fruits and vegetables around the world, but in Ukraine does not work fundamentally: the story of Maxim Kulik.”]. MC Today: onlayn-zhurnal o biznese, (2019): URL: https://mc.today/prodaet-frukty-i-ovoshhi-po-vsemu-miru-no-vukraine-ne-rabotaet-printsipialno-istoriya-maksima-kulika/ [in Russian]
Kotler, Philip, & Keller, Kevin Lane. Marketing Management. Boston: Pearson, 2019.
Dabija, Dan-Cristian, Nicolae Al. Pop, & Adina Săniuță. “Innovation in Do-It-Yourself Retail: an Empirical Study on Generation X among Professional Craftsmen and Consumers.” Economics & Sociology 10, no. 2 (2017): 296–311. https://doi.org/10.14254/2071789x.2017/10-2/22