ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВАМИ СФЕРИ РІТЕЙЛУ

Автор(и)

  • Liudmyla A. Petrenko ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна https://orcid.org/0000-0001-7851-9644
  • Анна Юріївна Проскокова ДВНЗ «Київський Національний Економічний Університет імені В.Гетьмана», Україна https://orcid.org/0000-0002-8490-6381

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.086.100

Ключові слова:

інновації, рітейл, new retail, досвід споживача, інноваційні технології в рітейлі

Анотація

За результатами дослідження встановлено основні тенденції, які характеризують інноваційну політику роздрібних підприємств, а саме: випереджаюче зростання частки онлайн-продажів і, як результат, розвиток концепції new retail, що об’єднує онлайн-, офлайн-комунікацію з клієнтом, логістику та систему обслуговування; використання технологій доповненої і віртуальної реальності, штучного інтелекту, роботів і дронів і, як наслідок, зміна досвіду споживача, спрощення процесу вибору продукту та комунікації з брендом, економія часу клієнта; стирання меж між традиційними онлайн- і офлайн-рітейлерами, оптовими та роздрібними компаніями; відкриття нових каналів збуту, таких як торгівля через соціальні мережі та маркетплейси. У статті наведено статистичні дані, які підтверджують тенденції та стають підґрунтям для формування інноваційної політики підприємств, в т.ч. перераховані фактори, які впливають на інноваційну активність рітейлерів України.

Біографії авторів

Liudmyla A. Petrenko, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

кандидат екон. наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва

Анна Юріївна Проскокова, ДВНЗ «Київський Національний Економічний Університет імені В.Гетьмана»

аспірант кафедри бізнес-економіки та підприємництва

Посилання

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny.http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed May 20, 2020)

Naukova ta innovaciyna diyalnist’ Ukrainy za 2018 ryk. Statystychniy zbirnyk. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny, (2019).http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/ kat_u/2019/zb/09/zb_nauka_2018.pdf (Accessed May 20, 2020.)

Стратегія економічного розвитку України. № 46 (2020)

Cristinel V.; Cercel M. «Innovation in retail: impact on creating a positive experience when buying fashion products.»Amfiteatru Economic, no.39, (2015): 583-599.

«Global Retail Trends and Innovations 2019»Pragma Consulting. Ebeloft Group, no.14, (2019): 1-122.https://static1.squarespace.com/static/59f9aaa6914e6bf45841fd9e/ t/5c78dd05e79c709fbed09b0e/1551424863219/Retail+Innovations+2019.pdf (Accessed May 20, 2020).

Jon Bird «Alibaba’s ‘New Retail’ Revolution: What Is It, And Is It Genuinely New?»Forbes, (2018). https://www.forbes.com/sites/jonbird1/2018/11/18/alibabas-newretail-revolution-what-is-it-and-is-it-genuinely-new/ (Accessed May 20, 2020).

«NRF’s Summer 2019 Consumer View.»New Retail Federation, (2019). https://cdn. nrf.com/sites/default/files/2019-06/Consumer %20View %20Summer %202019.pdf (Acce- ssed May 20, 2020).

«Total retail sales worldwide from 2013 to 2020»Statista, (2019). https://www.sta- tista.com/statistics/443522/global-retail-sales/ (Accessed May 20, 2020).

Bezus A.M., Shevchun M.B., Bezus P.I. «Perspectivy innovatsiynogo rozvytku rozdribnoy torgivly v Ukrainy.»Ekonomika ta derzhava, no.5, (2019): 24-28 [in Ukrainian]

Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. Marketing Management. Boston: Pearson, 2019.

Karpenko O. «Elektronnaya kommertsiya v Ukraine dorosla do 65 mlrd grn: otsenka kompanii EVO.»Ain.ua, (2018). https://ain.ua/2018/12/17/elektronnaya-kommerciya-vukraine-dorosla-do-65-mlrd-grn-ocenka-kompanii-evo/ (Accessed May 20, 2020).

Fedulova L.I. «Innovatsiynist’ rozvytku sphery torgivly»Visnyk Kyivskogo natsionalnogo torgovo-ekonomichnogo universytetu, no.3, (2016): 17-33. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-20

Як цитувати

Petrenko, L. A., & Проскокова, А. Ю. (2020). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВАМИ СФЕРИ РІТЕЙЛУ. Стратегія економічного розвитку України, 46, 86–100. https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.086.100

Номер

Розділ

Інноваційні імперативи та інвестиційна діяльність