УПРАВЛІННЯ ФІРМОЮ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА: ІНСТИТУЦІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Leonid Yu. Bigunov-Novikov ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна https://orcid.org/0000-0002-8020-4710

DOI:

https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.005.022

Ключові слова:

фірма, трансакційні витрати, невизначеність, сітьові бізнес-структури, інституціоналізм, ринок, ієрархія, опортунізм, обмежена раціональність

Анотація

Зростання невизначеності зовнішнього середовища, перехід до постіндустріальної фази розвитку спричинив загострення проблеми в плануванні економічної діяльності фірми. Об’єктом дослідження даної статті є економічна діяльність фірми в умовах невизначеності зовнішнього середовища. За допомогою інституціонального порівняльного аналізу було доведено, що при високому рівні невизначеності відбуваються «провали ринку» та адміністративно-командного механізму управління. Натомість суб’єкти економічної діяльності використовують сітьові форми контрактної взаємодії, утворюючи сітьові бізнес-структури, які дозволяють отримувати конкурентні переваги та максимально ефективно використовувати свої активи, утворюючи взаємовідносницькі ренти за рахунок зменшення трансакційних витрат управління в умовах невизначеності.

Біографія автора

Leonid Yu. Bigunov-Novikov, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

аспірант кафедри бізнес-економіки та підприємництва

Посилання

Coase, R. «The nature of the firm.» Economica 4 (1937): 386-405.

Powell, W.W. Neither market nor hierarchy: Network forms of organizing. In: B. Staw & L.L. Cummings (Eds.), Research in organizational behavior: 295-336. Greenwich, CT: JAI, 1990.

Williamson, O. I. «Ekonomichni instytuty kapitalizmu: firmy, rynky, «vidnoshenni» kontraktsiya» [Economic institutes of capitalism: firms, markets, «relative» contraction]. CEV Press, 1996.

Venkatraman, N. andM. Subramaniam. Theorizing the future of strategy: Questions for shaping strategy resource in the knowledge economy. In: Pettigrew A., Thomas H., Whittington R. (eds.). Handbook of Strategy and Management. London: Sage Publications, 2002: 461-474.

Comparative Economic Organization: The Analysis of Discrete Structural Alternatives. Williamson, Oliver E. Adminastrative Science QuarterlyVol. 36 no. 2 (1991): 269.

Deyr, J. H., and H. Singh.«The relational view: Cooperative strategy and sources of interorganizational competitive advantage.»Academy of Management ReviewVol.23, no. 4 (1998): 660-679.

Dryer, Jeffrey H. Collaborative Advantage: Winning Through Extended Enterprise Supplier Networks. Oxford University Press, Inc. 2000.

Gulati, R. «Network location and learning: The influence of network resources and firm capabilities on alliance formation.»Strategic Management Journal. Vol. 20, no. 5 (1999): 397-420

McEvily, B., and A. Zaheer.«Bridging ties: A source of firm heterogeneity in competitive capabilities.»Strategic Management JournalVol. 20, no.12 (1999): 1133-1156.

Duschek, S. Innovation in Netzwerken: Renten, Relationen, Regeln. [Innovation in networks: Rents, relations, rules]. Wiesbaden: DUV, 2002.

Teece, D. J. «Profiting from technological innovation: Implications for integration, collaboration, licensing and public policy.»Research Policy Vol. 15, no. 6 (1986): 285-305

Ebers, Mark. Explaining Inter-organizational Network Formation. The Formation of Inter-Organizational Networks. Edited by Mark Ebers. Oxford: Oxford University Press, 1997. 3-40.

Granovetter, M. «Economic action and social structure: The problem of embed- dedness.»American Journal of Sociology Vol. 91 no. 3(1985): 481-510.

Ruus, J., Pike,S., andL. Fernstrom. Intellectual capital: management practice. 2nd ed. St. Petersburg: Publishing House «Graduate School of Management», 2008.

Baker, W.E. «Market Networks and Corporate Behavior.»American Journal of Sociology 96 (1990): 589–625.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-20

Як цитувати

Bigunov-Novikov, L. Y. (2020). УПРАВЛІННЯ ФІРМОЮ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА: ІНСТИТУЦІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ. Стратегія економічного розвитку України, 46, 5–22. https://doi.org/10.33111/sedu.2020.46.005.022

Номер

Розділ

Соціально-економічні процеси в трансформаційній економіці