ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Анастасія Миколаївна Бортнік ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» http://orcid.org/0000-0002-3652-547X

Ключові слова:

бізнес-модель, цифровізація, трансформація, цифрова економіка, розвиток, ефективність

Анотація

Мета даної статті полягає у визначенні ключових аспектів цифрової трансформації бізнес-моделі в контексті створення ціннісних орієнтирів для всіх зацікавлених сторін. Запропоновано розгляд адаптації моделі до цифрових і соціальних змін як перетворення у нову форму ведення бізнесу у зв’язку зі зростаючим використанням цифрових активів, яка краще підходить і задовольняє умови для функціонування в цифровій економіці, вибудовує взаємозв’язки з цифровими споживачами і партнерами. Визначено, що елементи класичного мейнстріму у формі «канви» в умовах цифрової трансформації слабо пов’язані з незначним угрупуванням за аспектами функціонування підприємства, клієнтів, продажів і фінансів. Виокремлено ключові характеристики щодо цифрової трансформації елементів бізнес-моделі в порівнянні з класичним мейнстрімом в умовах сьогодення. Запропоновано систематизоване уявлення про ключові домени цифрової трансформації бізнес-моделі.

Біографія автора

Анастасія Миколаївна Бортнік, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та  підприємництва

Посилання

Hudz, T. P. Perspektyvy tsyfrovizatsii ekonomiky Ukrainy. [Prospects for digitalization of Ukraine’s economy]. Odessa: ONEU (2020): 30-32. [in Ukrainian]

Zatsarinnyy, A. A., and Shabanov, A. P. “Model of a Prospective Digital Platform to Consolidate the Resources of Economic Activity in the Digital Economy.” Procedia Computer Science 150 (2019): 552-557.

Rainnie, A., and Dean M. “Industry 4.0 and the future of quality work in the global digital economy.” Labour & Industry: a journal of the social and economic relations of work 30 (1) (2020): 16-33.

Babkin, A. V., and Chistyakova, O. V. “Digital economy and its impact on the competi- tiveness of business structures.” Russian Journal оf Entrepreneurship 18 (24) (2020): 40874102.

Strømmen-Bakhtiar, A. “Digital economy, business models, and cloud computing.” In Global Virtual Enterprises in Cloud Computing Environments (2019): 19-44.

Tertychnyi, Ya. “Systematyzatsiia orhanizatsiinykh form elektronnoi torhivli z pozytsii doslidzhennia yikh sutnosti ta pryrody yak virtualnykh orhanizatsii.” [“Systematization of organizational forms of e-commerce from the standpoint of studying their essence and nature as virtual organizations.”] Galician Economic Bulletin of Ternopil National Technical University 59 (4) (2019): 133-143. [in Ukrainian]

Serediuk, T. B. “Teoretychni osnovy doslidzhennia ta osoblyvosti dyfuzii innovatsii u sektori IKT.” [“Theoretical foundations of research and features of diffusion of innovations in the ICT sector.”] Economic space 148 (2019): 19-36. [in Ukrainian]

Izmaylov, Ya., Yegorova, I., Maksymova, I., and Znotina, D. “Digital economy as an inst- rument of globalization.” Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej 27 (2) (2018): 56. [in English]

Sahut, J. M., Dana, L. P., and Laroche M. “Digital innovations, impacts on marketing, value chain and business models: An introduction.” Canadian Journal of Administrative Sciences 37 (1) (2020): 61-67.

Nowicka, K. “Sustainable Supply Chain Management Based on Digital Platform.” In Handbook of Research on Creating Sustainable Value in the Global Economy (2020): 55-66.

Mueller, S., Bakhirev, A., Böhm, M., Schröer, M., Krcmar, H. and Welpe, I. “Measu- ring and mapping the emergence of the digital economy: a comparison of the market capita- lization in selected countries.” Digital Policy, Regulation and Governance 19 (5) (2017): 371.

Strutynska, I. V. “Informatsiini tekhnolohii orhanizatsii biznesu–imperatyv innovatsi- inoho rozvytku biznes-struktur.” [“Information technologies of business organization — imperative of innovative development of business structures.”] Galician Economic Bulletin of Ternopil National Technical University 55.2 (2019): 40-49. [in Ukrainian]

David, M. Incentives to share in the digital economy. Society and the Internet: How networks of information and communication are changing our lives (2019): 323. [in English]

Maffei, A., Grahn, S., and Nuur, C. “Characterization of the impact of digitalization on the adoption of sustainable business models in manufacturing.” Procedia CIRP 81 (2019): 767-768.

Lisova, R. “Kontseptsiia uspishnoi tsyfrovoi transformatsii biznes-modeli.” [“The concept of successful digital transformation of the business model.”] Proceedings of the conferences of the Youth Scientific League (2020): 65-67. [in Ukrainian]

Mašić, B., Vladušić, L., and Nešić, S. “Challenges in creating transformative growth for companies in digital economy.” Economics 6 (2) (2018): 39.

Osterwalder, A., and Euchner, J. “Business model innovation: An interview with Alex Osterwalder.” Research-Technology Management 62.4 (2019): 12-18.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління