СТРАТЕГІЧНІ ПРІОРИТЕТИ МАРКЕТИНГУ І РОЗВИТКУ СПІЛЬНОТ СПОЖИВАЧІВ СУЧАСНИХ БРЕНДІВ

Автор(и)

  • Світлана Володимирівна Бухта Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут http://orcid.org/0000-0002-4598-3667
  • Марина Степанівна Шафалюк ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» http://orcid.org/0000-0001-7885-9278

Ключові слова:

соціальна відповідальність, ефективність, маркетинг, ком'юніті-менеджмент, спільноти споживачів, бренди

Анотація

У статті визначено ключові проблеми у забезпеченні високого рівня лояльності споживачів, ефективності маркетингу відносин і брендменеджменту сучасних компаній. Опрацьовано проблеми протиріч пріоритетів і результатів маркетингової взаємодії зі споживачами на різних часових горизонтах. Показано, що професійне використання соціально-психоло- гічних технологій і прийомів для стимулювання попиту, орієнтоване на короткострокові економічні ефекти для бізнесу, призводить до сприйняття маркетингу компаній як одного з інститутів сучасного суспільства, які маніпулюють поведінкою представників цільових аудиторій на користь своїм інте- ресам. Ідентифіковано перспективні шляхи розвитку зацікавлених у маркетинговій взаємодії з підприємствами спільнот споживачів, що з ентузіазмом підтримуватимуть значущі для ефективності бізнесу активності. Доводено необхідність розвитку інститутів психологічної експертизи у маркетингу.

Біографії авторів

Світлана Володимирівна Бухта, Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут

канд. екон. наук, проректор

Марина Степанівна Шафалюк, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

аспірант кафедри маркетингу ім. А.Ф. Павленка

Посилання

Dzhouns, Dzh. Filipp. Rol’ reklamy v sozdanii sil’nih brendov. [The Role of Advertising in Building Strong Brands]. M.: Vil’jams, 2005. [in Russian]

Fertyuk, S. V. “Management of the development of company’s brands”. [“Enterprise brand development management”]. Dis. kand. ekon. nauk. K.: KNEU (2012): 184. [in Ukrainian].

Field, P. “The crisis in creative effectiveness”. IPA. https://ipa.co.uk/media/7699/ipa_ crisis_in_creative_effectiveness_2019.pdf (accessed October 22, 2020).

Rossiter Dzh.R., Persi L. Reklama i prodvizhenie tovarov. [Advertising and promotion of goods]. SPb.: Piter, 2001. [in Russian]

Orlov P.A. “Vliyanie kachestva gosudarstvennogo regulirovaniya ekonomiki na konkurentosposobnost produkcii i stanovlenie socialno otvetstvennogo marketinga”. [“The impact of the quality of state regulation of the economy on the competitiveness of products and the formation of socially responsible marketing”]. Biznes-inform 4 (3). (2009): 4–10. [in Ukrainian].

Orlov P. A. “Problemy sotsialnoy otvetstvennosti marketinga v promyshlenno razvitykh stranakh s rynochnoy ekonomikoy i v Ukraine v usloviyah zatyazhnogo mirovogo ekonomicheskogo krizisa”. [“Problems of social responsibility of marketing in industrialized countries with market economies and in Ukraine in the context of a protracted global economic crisis”]. Biznes Inform 1. (2013): 6–12. [in Ukrainian].

Shafaliuk, M. S., Shafaliuk O. K. Potentsial rozvytku partnerskykh prohram marketynhu za zminy kontynhentiv i dosvidu spilnot spozhyvachiv [“Potential for the development of partner marketing programs for the change of contingents and for the benefit of the spilnots”]. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. 41. (2018): 59–68. [in Ukrainian].

Shafaliuk, O. K. “Problemy systematyzatsii ta rozvytok kontseptualnykh pidkhodiv marketynhu partnerskykh vidnosyn i brendynhu” [“Problems of systematization and development of conceptual approaches to partnership marketing and branding”]. In Rozvytok marketynhu v umovakh informatyzatsii suspilstva [Development of marketing in the conditions of informatization of society]. K.: KNEU. Monohrafiia (2018): 176–187. [in Ukrainian].

Mozer, K. Psihologiya marketinga i reklamyi. [Psychology of Marketing and Advertising] X.: Gumanitarnyiy Tsentr, 2004. [in Russian]

Zhukov, D. Stoy, kto vedet? Biologiya povedeniya cheloveka i drugih zverey. [Wait, who is leading? Biology of human and other animal behavior]. M.: Alpina non-fikshn, 2014. [in Russian]

Doyl, P. Marketing orientirovannyiy na stoimost. [Value-Based Marketing]. SPb.: Piter, 2002. [in Russian]

Shafaliuk M. S., Shafaliuk O. K. “Problemy ta mozhlyvosti rozvytku komiunitimenedzhmentu ta spilnot spozhyvachiv u marketynhu”. [“Problems and opportunities for the development of community management and consumer communities in marketing”]. Suchasni tekhnolohii komertsiinoi diialnosti i lohistyky. Kyiv, May 21–22 (2020): 153–155. [in Ukrainian].

“PrIoriteti doslIdzhen Institutu marketingovih nauk na 2016-2018 rr.” [“Research priorities of the Institute of Marketing Sciences for 2016-2018”]. URL: http://www.msi.org/ research/2016-2018-research-priorities/ (accessed October 22, 2020).

Shafaliuk, M. S. “Rozvytok marketynhovoho potentsialu spilnot spozhyvachiv”. [“Development of marketing potential of consumer communities”]. Marketynhova osvita v Ukraini. Kyiv, March 29–30 (2018): 110–112. [in Ukrainian].

Community Management Fundamentals. https://communityroundtable.com/ (accessed October 22, 2020).

Shafaliuk, M. S.,and Shafaliuk, O. K. “Monitorynh efektyvnosti marketynhu i rozvytku spilnot spozhyvachiv brendu” [“Monitoring the effectiveness of marketing and development of brand consumer communities”]. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. 44. (2020): 56–65. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління