СТРУКТУРНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ ВИДІВ КОРПОРАТИВНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Востряков ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» http://orcid.org/0000-0002-9030-6569
  • Галина Леонідівна Волохова ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» http://orcid.org/0000-0002-2986-6129

Ключові слова:

ідентичність, корпоративна ідентичність, стратегія, класифікація, методика, бізнес-економіка, стратегічний менеджмент

Анотація

У статті розглянуто питання особливостей визначення поняття корпоративної ідентичності та класифікації її видів. Проведено критичний аналіз праць науковців щодо трактування взаємозв’язку між ідентичністю і стратегією підприємств, визначено термін ідентичність у контексті стратегічного управління та розглянуто їх протиріччя у понятійно-категоріальному апараті. Представлено існуючі класифікації видів корпоративної ідентичності та метод їх аналізу. З метою досягнення максимального результату аналізу корпоративної ідентичності автори пропонують не лише дотримуватись визначеного міждисциплінарного підходу, але і розглядати взаємозв’язок між елементами структурної класифікації видів ідентичності з урахуванням їх порівняння. Такий структурний підхід дозволяє визначити кожен з видів ідентичності для виявлення дисонансу між ними та надати рекомендації щодо їх усунення з метою вдосконалення стратегії підприємства.

Біографії авторів

Олександр Володимирович Востряков, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

канд. екон. наук, доцент, декан факультету економіки та управління

Галина Леонідівна Волохова, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

аспірантка кафедри бізнес-економіки та підприємництва

Посилання

Cornelissen, Joep P., Alexander S. Haslam, and John M.T. Balmer. “Social Identity, Organizational Identity and Corporate Identity: Towards an Integrated Understanding of Processes, Patternings and Products.” British Journal of Management 18, no. 1 (2007): 1–16. doi: 10.1111/j.1467-8551.2007.00522.x.

Balmer, John M.T., Helen Joyce Stuart, and Stephen A. Greyser. “Aligning Identity and Strategy: Corporate Branding at British Airways in the Late 20th Century.” California Management Review 51, no. 3 (Spring 2009): 6–23. doi:10.2307/41166491.

Whetten, David A. “Albert and Whetten Revisited: Strengthening the Concept of Organizational Identity.” Journal of Management Inquiry 15, no. 3 (September 2006): 219–34. doi:10.1177/1056492606291200.

Abratt, Russell and Kleyn, Nicola. “Corporate identity, corporate branding and corporate reputations: Reconciliation and integration.” European Journal of Marketing 46, no. 7/8 (2012): 1048–1063. doi:10.1108/03090561211230197.

Melewar, T.C. and Karaosmanoglu, Elif. “Seven dimensions of corporate identity: A categorisation from the practitioners’ perspectives.” European Journal of Marketing 40, 7/8 (2006): 846–869. doi:10.1108/03090560610670025.

Van Riel, Cees B.M. and Balmer, John M.T. “Corporate identity: the concept, its measurement and management.” European Journal of Marketing 31, no. 5/6 (1997): 340– 335. doi:10.1108/eb060635.

Gioia, Dennis A., Majken Schultz, and Kevin G. Corley. “Organizational Identity, Image, and Adaptive Instability.” The Academy of Management Review 25, no. 1 (2000): 63– 81. doi:10.2307/259263

Ashforth, B.E., J.R. Moser, and P. Bubenzer,. “Identities and Identification: Beyond Our Fixation on the on the Organization.” In The Oxford Handbook on Identities in Organizations Edited by A.D. Brown. Oxford: Oxford University Press, 2020.

Davide Ravasi, Violina Rindova, and Ileana Stigliani. (2019). “The Stuff of Legend: History, Material Memory and the Temporality of Identity Construction.” Academy of Management Journal 62, no. 5 (2019):1523–1555. doi:10.5465/amj.2016.0505.

Balmer, John M.T. “The corporate identity, total corporate communications, stakeholders’ attributed identities, identifications and behaviours continuum.” European Journal of Marketing 51, no. 9/10 (2017): 1472–1502. doi:10.1108/EJM-07-2017-0448.

Olins, Wally. Corporate Identity: Making Business Strategy Visible through Design. London: Thames and Hudson, 1989.

He, Hongwei and John M.T. Balmer. “Identity studies: Multiple perspectives and implications for corporate-level marketing.” European Journal of Marketing 41, no. 7/8 (2007): 765–785. doi:10.1108/03090550710752393

Van Riel, Cees B.M., and Charles J. Fombrun. “Measuring Corporate Identity.” In Essentials of Corporate Communication Implementing Practices for Effective Reputation Management. Taylor & Francis Group (2007): 80–106.

He, Hongwei, and John M.T. Balmer. “A grounded theory of the corporate identity and corporate strategy dynamic.” European Journal of Marketing 47, no. 3/4 (2013): 401–430. doi:10.1108/03090561311297391.

Melewar, T.C. “Determinants of the corporate identity construct: A review of the literature.” Journal of marketing Communications 9, no. 4 (2003): 195–220. doi:10.1080/ 1352726032000119161

Balmer, John M.T. and Stephen A. Greyser. “Managing the Multiple Identities of the Corporation.” California Management Review 44, no. 3 (2002): 72–86. doi:10.2307/41166133.

Balmer, John M.T. and Guillaume B. Soenen. “The Acid test of corporate identity management.” Journal of Marketing Management 15, no. 1-3 (1999): 69–72. doi:10.1362/026725799784870441.

Tourky, Marwa, Sharifah Faridah Syed Alwi, Philip J. Kitchen, T.C. Melewar, and Ahmed S. Shaalan. “New Conceptualization and Measurement of Corporate Identity: Evidence from UK Food and Beverage Industry.” Journal of Business Research 109 (2020): 595–606. doi:10.1016/j.jbusres.2019.03.056.

He, Hongwei. “Corporate identity anchors: A managerial cognition perspective.” European Journal of Marketing 46, no. 5 (2012): 609–625. doi:10.1108/03090561211212449.

Abratt, Russell, and Michela Mingione. “Corporate Identity, Strategy and Change.” Journal of Brand Management 24, no. 2 (2017): 129–39. doi:10.1057/s41262-017-0026-8.

Van De Ven, Andrew H., and Marshall Scott Poole. “Explaining Development and Change in Organizations.” The Academy of Management Review 20, no. 3 (1995): 510–40. doi: 10.2307/258786

Balmer, John M.T. “Strategic corporate brand alignment: Perspectives from identity based views of corporate brands.” European Journal of Marketing 46, no. 7/8 (2012): 1064– 1092. doi:10.1108/03090561211230205

Brown, Andrew D. “Identities in Organizations: Some Concluding Thoughts.” In The Oxford Handbook of Identities in Organizations. Oxford, UK: Oxford University Press, 2020 Ж 896–908. doi:10.1093/oxfordhb/9780198827115.001.0001.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Теорія і практика стратегічного управління