ОСОБЛИВОСТІ І РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ НЕЙРОМАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ У СИСТЕМІ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.33111/sedu.2023.52.121.136Ключові слова:
маркетинг, маркетингові дослідження, нейромаркетинг, поведінка споживача, дизайн, бренд-менеджментАнотація
У роботі показано значущість і роль сучасних форматів маркетингових досліджень в управлінні клієнтським досвідом у розвитку брендів за умов турбулентного ринку. Досліджено можливості і актуальні проблеми прогресу нейромаркетингових досліджень у системі бренд-менеджменту підприємств. Акцентовано увагу на особливостях поточного етапу у прогресі технологій роботи з нейронними мережами мозку, обмеженнях його системного розуміння, які не дозволяють у повній мірі реалізувати потенціал нейромаркетингу та споріднених прикладних напрямів, важливих і перспективних для підвищення ефективності розвитку брендів підприємствами. Здійснено маркетинговий аудит проєкту тестування споживачами нових дизайн-концептів упаковки товарів бренду для українських підприємств (з імітацією полиці та ай-трекінгом). Доведено результативність інтегрованого застосування перевірених часом дослідних технологій і пояснювальних можливостей соціально-психологічних наук, а також новітніх інструментів досліджень нейронних активностей, доцільність аудиту результатів останніх на базі усталених хрестоматійних закономірностей поведінки споживачів. Опрацьовано особливості урахування у формуванні проєктів і висновків нейромаркетингових досліджень ситуаційної та суб’єктивної зумовленості поведінкових реакцій. Демонструються проблемні аспекти і значущість забезпечення системності у діагностиці проблем і розробці конструктивних рішень маркетингу щодо удосконалення клієнтського досвіду та розвитку брендів, з довгостроковим збереженням цілісності їх концепцій, особливо за мінливості ринків і у періоди кризи. Визначено перспективи та переваги застосування нових принципів і підходів розвитку систем бренд-менеджменту компаній. Розроблено і обґрунтовано науково-практичні рекомендації, запропоновано алгоритмічні схеми окремих процесів діагностичної ідентифікації проблем щодо формування й характеру поведінкових реакцій у взаємодіях з брендами, а також конструктивного їх опрацювання в управлінні клієнтським досвідом, підвищенні ефективності бренд-менеджменту підприємств.
Посилання
Milne, N. Positive Brand Friction: Generating growth and value from Customer Experience. (2020). https://www.youtube.com/watch?v=zhZUP56Gqww (accessed 3.05.2023).
Mansor, A. & Mohd, S. “Fundamentals of neuromarketing: what is it all about?” Neuroscience research notes Vol. 3, No. 4 (2020): 22–28. https://doi.org/10.31117/neuroscirn.v3i4.58
Portela, L., José L. & Rodríguez M. C. “The neuroconsumer: a narrative review of the literature in light of mental and emotional patterns”. Revista Latina de Comunicacion Social Vol. 2023, No 81 (2023): 34–57. https://doi.org/10.4185/RLCS-2023-1913
Penrod, J.M. "A history of theories of decision-making and technologies for observation in the service of marketing". Journal of Historical Research in Marketing Vol. 15 No. 1 (2023): 52-75. https://doi.org/10.1108/JHRM-07-2020-0030
Lindstrom, M. Buyology: Truth and Lies About Why We Buy. Currency, 2010.
Kahneman, D. Thinking, Fast and Slow. Penguin, 2011.
Xu, Z., Zhang, M., Zhang, P., Luo, J., Tu, M. & Lai, Y. “The neurophysiological mechanisms underlying brand personality consumer attraction: EEG and GSR evidence”. Journal of Retailing and Consumer Services 73 (2023). https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103296
Chatterjee, Sh., Chaudhuri, R. & Vrontis, D. “Value based marketing: Examining the role of leadership support in promoting neuromarketing”. Journal of Transnational Management Vol. 28 (2023). https://doi.org/10.1080/15475778.2023.2223109
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. Marketing 3.0. From Products to Customers to the Human Spirit. John Willey & Sons. 2010.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital. John Willey & Sons, 2017.
Satel, S.L. & Lilienfeld, S.O. Brainwashed: The Seductive Appeal of Mindless Neuroscience. Basic Books, 2013.
Consumer testing of new packaging designs (with shelf imitation), TM "May".
Strategies that will bring growth to FMCG market players in 2021 — advice from NielsenIQ. https://rau.ua/novyni/nielseniq-nova-realnist-fmcg-rynku/fbclid=IwAR1JhUh4apIIT9hyrm0sR20QE2UHtnZcxaL4fvy9bhBjoWBAcve2_MI1Q (accessed 3.05.2023) [in Ukrainian].
Simonenko K. Price, speed and purchase experience. How trends in modern trade are changing — Nielsen research. https://rau.ua/novyni/trendy-torgivli-nielsen/ [in Ukrainian].
Bough, V., Ehrlich, O., Fanderl, H. & Schiff, R. Experience-led growth: A new way to create value. (2023). https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/experience-led-growth-a-new-way-to-create-value (accessed 3.05.2023)
Fertyuk, S. V. Management of the development of company’s brands. Dis. kand. ekon. nauk. K.: KNEU (2012). [in Ukrainian].
Denis, N., Dilda, V., Kalouche, R. & Sabah, R. Agriculture supply-chain optimization and value creation. (2020). https://www.mckinsey.com/industries/agriculture/our-insights/agriculture-supplychain-ptimization-and-value-creation (accessed 3.05.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.