ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМ У СФЕРІ ВИРОБНИЦТВА І ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ В УКРАЇНІ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33111/sedu.2024.54.068.080Ключові слова:
управління змінами, ринок алкоголю, невизначеність, криза, управління продажами, аналіз, інновації в управлінніАнотація
Предметом дослідження є сукупність практичних аспектів управління бізнесом на ринку алкогольних напоїв в Україні. Об’єктом дослідження виступає процес реалізації підприємницької діяльності в умовах невизначеності. Мета — узагальнення алгоритму управління підприємством у сфері алкогольного бізнесу в умовах невизначеності і розробити рекомендації для підвищення його ефективності. Шляхом опитування експертів, методів спостереження, синтезу й узагальнення в роботі запропоновано до використання певні інструменти управління для підвищення ефективності діяльності в умовах невизначеності.
Посилання
Vplyv viiny na zovnishniu torhivliu Ukrainy (za pidsumkamy pershoho pivrichchia 2022 r.). [The impact of the war on Ukraine’s foreign trade (based on the results of the first half of 2022)]. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. 2022. URL: http://surl.li/egztx. [in Ukrainian].
Hlobalna ekonomika XXI stolittia: liudskyi vymir. [Global economy of the 21st century: human dimension]. D. H. Luk’ianenko, A. M. Poruchnyk, A. M. Kolot ta in.; za zah. red. d-ra ekon. nauk, prof. D. H. Luk’ianenka ta d-ra ekon. nauk, prof. A. M. Poruchnyka. Kyiv: KNEU, 2008. [in Ukrainian].
Deiaki pytannia mytnoho oformlennia okremykh tovariv, shcho vvoziatsia na mytnu terytoriiu Ukrainy u period dii voiennoho stanu [Some issues of customs clearance of certain goods imported into the customs territory of Ukraine during the period of martial law]: Postanova KMU vid 09.03.2022 № 236. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236-2022-%D0%BF#Text. [in Ukrainian].
Zaichenko K.S., Bolkhovska A.P. “Suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku rynku alkoholnykh napoiv v Ukraini”. [“The current state and trends in the development of the alcoholic beverages market in Ukraine”]. Ekonomika upravlinnia ta administruvannia. 2023. https://www.researchgate.net/publication/372927282_Sucasnij_stan_ta_-tendencii_rozvitku_rinku_alkogolnih_napoiv_v_Ukraini. [in Ukrainian].
Marchuk O. O. “Tsyfrovyi marketynh yak innovatsiinyi instrument upravlinnia”. [“Digital marketing as an innovative management tool”]. Ekonomika i suspilstvo 17 (2018): 296–299. https://economyandsociety.in.ua/journals/17_ukr/43.pdf. [in Ukrainian].
Pohorelov Yu.S. “Sposoby rozvytku pidpryiemstva: umovy ta rezultatyvnist vykorystannia”. [“Ways of enterprise development: conditions and effectiveness of use”]. Ekonomichnyi zhurnal Odeskoho politekhnichnoho universytetu 1 (2017): 76–84. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ejopu_2017_1_15. [in Ukrainian].
Skrypnyk S. “Osoblyvosti rehuliuvannia zovnishnoekonomichnoi diialnosti v umovakh voiennoho stanu”. [“Peculiarities of regulation of foreign economic activity in the conditions of martial law. Economy and society”]. Ekonomika ta suspilstvo 38 (2022). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1308. [in Ukrainian].
Sorochynskyi Yu. “Spozhyvannia mitsnoho alkoholu v Ukraini: dynamika z pochatku viiny ta stan sprav siohodni”. [“Consumption of strong alcohol in Ukraine: dynamics since the beginning of the war and the state of affairs today”]. Liga.net. https://blog.liga.net/user/yusorochynskyi/article/49540. [in Ukrainian].
Babor, T., Caetano, R., Casswell, S., Edwards, G., Giesbrecht, N., Graham, K.,... & Rossow, I. Alcohol: No ordinary commodity: Research and public policy. Oxford University Press. 2010. https://www.researchgate.net/publication/367268175_Alcohol_No_Ordinary_-Commodity_Research_and_public_policy.
Bruwer, J., & Alant, K. The hedonic nature of wine tourism consumption: an experiential view. International Journal of Wine Business Research 21(3) (2009): 235-257. https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/ldVzaRm7/.
Bruwer, J., & Li, E. Wine-related lifestyle (WRL) market segmentation: demographic and behavioral factors. Journal of Wine Research 18(1) (2007): 19-34. https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/73qLEgjl/.
Garibaldi R. Wine tourism and consumer behavior. International Journal of Wine Business Research 22(1) (2022): 52-65. https://www.researchgate.net/publication/365960139_Wine_tourism_and_-consumer_behavior.
Harrington, R., & Ottenbacher, M. C. Strategic management: An analysis of its representation and focus in recent hospitality research. International Journal of Contemporary Hospitality Management 23(4) (2011): 439-462. https://www.researchgate.net/publication/241707114_Strategic_management_-An_analysis_of_its_representation_and_focus_in_recent_hospitality_research.
Schwab, Klaus. The Global Competitiveness Report 2019. World Economic Forum. http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf.
Marchini, A., Diotallevi, F., & Zanoli, R. Economic performance of small wineries in Italy: An empirical study. Wine Economics and Policy 1(2) (2011): 90-99. https://www.researchgate.net/publication/299344681_The_influence_of_size_on_-winery_performance_Evidence_from_Italy.
Schlaepfer, Ralf C., Markus Koch, Philioo Merkofer. Industry 4.0. Challenges and solutions for the digital transformation and use of exponential technologies. Deloitte. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ch/Documents/manufacturing/ch-enmanufacturing-industry-4-0-24102014.pdf.
Smith, J. P., & Mitry, D. J. Consumer behavior in the wine market: Implications for the wine industry. Journal of Wine Research 17(3) (2020): 193-202. https://figshare.com/articles/dataset/Wine_Consumer_Behavior/24899070/1.
Thach, L., & Olsen, J. The role of digital and social media marketing in consumer behavior. Wine Economics and Policy 20064(2) (2016): 85-97.
Wagenaar, A. C., Salois, M. J., & Komro, K. A. Effects of beverage alcohol price and tax levels on drinking: A meta-analysis of 1003 estimates from 112 studies. Addiction 104(2) (2009): 179-190. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19149811/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Версії
- 2024-06-24 (3)
- 2024-06-24 (2)
- 2024-06-23 (1)
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.